10 augustus 2024: Sinharaja Forest - Reisverslag uit Mederipitiya, Sri Lanka van Brenda - WaarBenJij.nu 10 augustus 2024: Sinharaja Forest - Reisverslag uit Mederipitiya, Sri Lanka van Brenda - WaarBenJij.nu

10 augustus 2024: Sinharaja Forest

Door: Brenda

Blijf op de hoogte en volg Brenda

11 Augustus 2024 | Sri Lanka, Mederipitiya

We slapen uit. Althans Lukas. Hij wil ook geen ontbijt. Beetje onverstandig denk ik gezien we zo het regenwoud in gaan, maar besluit het zo te laten. Moet zeggen dat het gebakken eitje op geroosterd brood prima smaakte. We doen een korte tour door het woud en vertrekken om 11 uur. Je kan kiezen uit 3-4 uur of 6-7 uur. Dit is echt het laatste stukje regenwoud dat is overgebleven in Sri Lanka. Je voelt ook echt de hoge luchtvochtigheid. We krijgen aparte sokken voor in onze schoenen tegen de bloedzuigers. Al snel zijn we doorweekt. Dit hoort erbij. De dame die met ons meeloopt spot echt heel veel. Wij zouden bijna overal voorbij lopen maar zij ziet de kleinste beestjes. Binnen 10 meter hebben we al een leguaan, een soort duizenpoot en de eekhoorn van sri lanka gespot. We zien verschillende soorten spinnen, uilen, vogels, slakken, slangen, hele mooie vlinders, 3 soorten apen en veranen en meerdere leguanen. De niet giftige groen bosslang mogen de jongens zelfs vasthouden. Mij niet gezien. Ze vindt ook een plek waar een berg kreeft zit. Deze wil alleen niet tevoorschijn komen en blijft zich verschuilen. We komen uiteindelijk bij een waterval uit. Bas besluit het water in te gaan. Ik heb wel mijn badpak aan wat voor nog meer warmte zorgt, maar ga toch niet. De stenen zijn zo glad dat ik het niet durf om hierover te gaan lopen zonder uit te glijden. Uiteindelijk hebben we er 4 uur over gedaan. Compleet vies van het zweet komen we terug. Ons hotel zit meteen bij de ingang van het park. We hebben nog een lunch dat bestaat uit traditioneel eten in buffet vorm. De curry is pittig en brand op onze lippen. Daarna duiken we het zwembad in. Zweet eraf en afkoelen. Ook vanavond duurt het lang voordat het eten er is. We kiezen alle drie voor dezelfde noodles. Waarschijnlijk de reden dat we het eerder kregen dan de nederlanders die al veel eerder hadden besteld. Onder valse karaoke vaneen grote familie die onder ons zitten, eten we uiteindelijk. Later op de avond ontstaat aer nog paniek. Van het grote familie is waarschijnlijk iemand gebeten door een slang. Vlak bij ons verblijf staat ook een boom met een enorme slang erin. Nog een paar dagen. Morgen ons laatste echte hotel in Galle. Het andere hotel vlak bij het vliegveld is meer bedoeld om alles rustig in te pakken en te douchen voordat we om 3 uur al richting vliegveld moeten. Lukas heb ik morgen echt meer westers eten beloofd. Laatste dagen was veel noodles. Vanaf morgen is er veel meer keuze.

• 11 Augustus 2024 - 17:06

Maranca:

Wat een belevenissen, super! Wel jammer dat jullie het luipaard niet hebben gezien [e-1f972].

Geniet van de laatste dagen en alvast een goede reis naar ons mooie zonnige landje [e-2600]️