30 juli 2024: Trincomalee – Habarana - Reisverslag uit Habarana, Sri Lanka van Brenda - WaarBenJij.nu 30 juli 2024: Trincomalee – Habarana - Reisverslag uit Habarana, Sri Lanka van Brenda - WaarBenJij.nu

30 juli 2024: Trincomalee – Habarana

Door: Brenda

01 Augustus 2024 | Sri Lanka, Habarana

Garmini haalt ons om 9.30 op. In Sri Lanka heb je overal rijdende bakkers die je herkent aan een soort kinderlijk deuntje die je nooit meer gaat vergeten als je het hebt gehoord. Ik heb dit deuntje nu al heel vaak gehoord maar nog nooit een gezien. Ik hoop dat als ik vandaag de straat op loop ik meer geluk heb, maar helaas. Ik loop naar een bakkertje tegenover ons en koop daar muffins en een gesuikerd brood. Voor nog geen euro hebben we een ontbijt.

Voordat we naar Habanara gaan om de rest van de dag helemaal niets te doen, gaan we nog langs een grote hindoeïstisch tempel. Het meeste culturele hebben we wel gehad maar deze tempel is voor de hindoes echt bijzonder. En zo’n tempel hebben we ook nog niet gezien. Totaal anders dan de boedistische tempels. Heel veel kleur en kinderlijke afbeeldingen. We rijden nog een stukje langs de kust en gaan dan op weg naar Habanara. Onderweg kopen we een king cocosnoot. Hier zit geen harde pit in en het sap smaakt totaal niet naar de cocosnoot die wij gewend zijn. Het is echt zoet.

Aangekomen in het dorp wil Garmini ons eerst ‘het’ massagecentrum van Sri Lanka laten zien. We parkeren de auto en blijken bij een koffietentje te staan. Bas heeft bijna nog een koffie gehad omdat het hier niet te drinken is. Dit belooft beter koffie wat ook zo is. We besluiten ook meteen een broodje te eten. Een lunch die vooral Lukas enorm kan waarderen. We gaan niet naar het massagecentrum. Garmini heeft ons gevraagd hem te vertrouwen in wat hij regelt, dus Bas zegt regel maar. We rijden naar ons verblijf. Twee weken voor de vakantie kreeg ik een app dat ze zich vergist hadden en we geen 2 nachten maar 1 kunnen blijven. Daar was ik niet blij mee. De eigenaar had wel een andere plek voor ons geregeld waar we kunnen verblijven voor de tweede nacht. Dat ziet er goed uit maar liever was ik 2 nachten op dezelfde plek gebleven. Onderweg heeft hij mij een appje gestuurd dat we wel twee nachten in het alternatief kunnen verblijven. Bij het restaurantje hadden we al besloten er eerst heen te rijden maar uiteindelijk voor de optie voor 2 nachten op dezelfde plek te gaan waar het ook is. Moet zeggen dat ik een leuke plek had geboekt. Vol met nederlanders. Vooral Lukas is helemaal overtuigd dat de andere plek toch beter is. De eigenaar geeft aan dat het net open is en dat hij er een luxe resort van wil maken waar je voor, let op, 500 dollar per nacht in de watten wordt gelegd. Ik ben benieuwd waar we terecht komen en wie dat in hemelsnaam gaat betalen voor een overnachting in Sri Lanka. Na 5 minuten rijden zijn we er. Het ziet er echt mooi uit. Het personeel is echt super super aardig. Allemaal gloednieuw. Een badkamer die buiten is. Als je doucht gaan de takken die door de docuhe heel lopen, heen en weer. We hangen wat bij het huisje en zwemmen. Het is echt even lekker niets doen hier. Vooral de hangstoelen vind ik helemaal super. Heerlijk in de schaduw, in de wind, genieten van alles om je heen je boekje lezen.

We kunnen hier ook eten. Home gemaakt door de dame die het hier runt. Het is echt enorm lekker. Genoten! We liggen op Lukas na er redelijk vroeg in. Morgen na het ontbijt heeft Bas zijn massage en in de middag gaan we op safari.

• 02 Augustus 2024 - 11:59

Maranca:

Een verrassend mooie en luxe overnachtingsplek dus [e-1f601] En niet voor 500 dollar [e-1f609]