6 augustus 2024: Ella - Reisverslag uit Ella, Sri Lanka van Brenda - WaarBenJij.nu 6 augustus 2024: Ella - Reisverslag uit Ella, Sri Lanka van Brenda - WaarBenJij.nu

6 augustus 2024: Ella

Door: Brenda

Blijf op de hoogte en volg Brenda

06 Augustus 2024 | Sri Lanka, Ella

Vooral de mannen hebben geen zin om een wandeling te maken. We hebben besloten eerst voor vooral Lukas zijn vermaak te gaan. We hebben om 10 uur met Garmini afgesproken onder bij de shortcut. Het is maar een klein stukje rijden naar de zipline. De jongens gaan met de zipline en we gaan met z’n alleen schieten met hagel op blikjes. We kijken uit op Ella Rock dus het uitzicht is echt mooi. Bas en Lukas beginnen met schieten. Bas dacht Lukas wel even te leren hoe het moet maar Lukas was vanaf de eerste kogel al goed bezig met het raken van doelwitten. Er stond bij mij een amerikaan die onder de indruk was van Lukas zijn kunsten toen ik vertelde dat dit zijn eerste keer was. Lukas krijgt ook meer kogels. Helemaal niet erg. Daarna mag ik. En waar ik dacht dat ik er niets van kan, blijk ik nog een groter talent. Ofwel Bas had het nakijken vandaag. Ik schiet het ene blikje na de andere eraf. Zelfs het alle verste blikje dat de jongens niet geraakt hebben, schiet ik weg. Ook ik krijg meer kogels. Op 2 blikjes na hebben we met zn drieeen het hele parcours weggeschoten.

De jongens sluiten aan bij de zipline. Ik ga ze fotografen. Vlak voordat ze aan de beurt zijn, kom ik weer aan de praat me een dame die we al vaker zijn tegengekomen. Zij maakt een filmpje van de jongens terwijl ik foto’s maak. Super fijn dat dit zo kan. We drinken wat bij een restaurant met een zwembad. Idee was om hier vanmiddag te eindigen. Volgens de foto’s een super mooie plek midden in de natuur. In de praktijk krioelt het er omheen van de toeristen en is het meer een influencers plek gworden. De wifi is goed, dus we blijven even zitten. Daarna gaan we nog naar de nine arch bridge. Het meest gefotografeerde plek, ook door lokalen, in Sri Lanka. We hebben het gevoel dat we met vele bochten een zwarte piste naar beneden lopen. O jee, we moeten hetzelfde stuk ook nog weer terug. Wat een kiim wordt dat. Het is echt heel erg druk. De trein komt over een half uur maar we bsluiten er niet op de wachten en al snel weer terug te gaan. Lukas wil in zijn eigen tempo. Uiteindelijk is hij 7 minuten eerder bij de auto.

We reserveren voor vanavond in hetzelfde restaurant als gisteren. Weet al wat ik ga eten. Dat van Bas was zo goed dat ik dit vanavond kies. We halen nog wat drinken en gaan dan terug naar onze kamer. De apen zitten vlak bij ons balkon in de bomen en op de daken te spelen. Een mooi gezicht. De was is klaar, het water om te douchen is nu nog warm. Even niks doen en dan gaan we het dropje weerin. Morgen door naar nationaal park waar we overmorgen eindelijk het luipaard krijgen te zien…. Hopelijk….


  • 06 Augustus 2024 - 16:35

    Maranca :

    Weer 2 prachtige dagen achter de rug [e-1f603]! En leuk met de trein. En heerlijk eten als ik het goed begrijp. Goed dat je het lokale eten probeert Bas [e-1f609]. Thijs zou hetzelfde doen.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Brenda

Actief sinds 30 Jan. 2012
Verslag gelezen: 34
Totaal aantal bezoekers 27720

Voorgaande reizen:

26 Juli 2024 - 14 Augustus 2024

BBenL Sri Lanka

08 Juni 2019 - 14 Juni 2019

BBenL New York

27 Juli 2018 - 18 Augustus 2018

BBenL Zuid-Afrika: Johannesburg tot Kaaptad

08 Juli 2016 - 29 Juli 2016

BBenL Scandinavie: Denemarken, Noorwegen & Zweden

31 Juli 2015 - 18 Augustus 2015

BBenL Zweden: Gothenburg tot Kolmarden Zoo

17 Juni 2012 - 08 Juli 2012

BB&L's West-Canada: Vancouver tot Calgary

Landen bezocht: