7 augustus 2024: Ella – Yala We hebben w - Reisverslag uit Tissamaharama, Sri Lanka van Brenda - WaarBenJij.nu 7 augustus 2024: Ella – Yala We hebben w - Reisverslag uit Tissamaharama, Sri Lanka van Brenda - WaarBenJij.nu

7 augustus 2024: Ella – Yala We hebben w

Door: Brenda

08 Augustus 2024 | Sri Lanka, Tissamaharama

We hebben weer goed gegeten in Chill café. Naast ons zaten de belgen die in het plaatsje hiervoor bij ons in het hotel zaten. Zo kom je elkaar steeds weer tegen. We hebben om 10.30 met Garmini afgesproken. Er komt een tuktuk om onze bagage op te halen omdat het zo enorm steil is en de auto niet bij ons verblijf kan komen. Lukas gaat met de tuktuk mee. Wij betalen de rekening en gaan er lopend achteraan. Het is al behoorlijk warm en onder het zweet komen we aan op het punt waar we dachten afgesproken te hebben. Staat Lukas met onze spullen en Garmini onder aan de shortcut. Dus wij weer lopen naar beneden. Zo hebben we onze wandeling vandaag wel gehad. We gaan via de raveena waterval. Het is er zo enorm druk dat we niet uitstappen en meteen doorrijden naar Buduruwagala. Uit de rotsen zijn hier boeddha’s gehakt. De 7 boeddha’s zijn niet helemaal afgemaakt. Mooi om te zien. Zeker als je bedenkt dat dit in de 10de eeuw is gebeurd. We komen aan in Yala en hebben daar echt een leuke cottage waar binnen het lekker koel is. We bestellen alvast eten voor vanavond wat allemaal zelf wordt gemaakt. We nemen een duik in het zwembad en doen even niets. Einde middag hebben we afgesproken om naar het meertje te lopen. 2 km en als het goed is zien we dan krokodillen. We gaan op weg en al snel volgen een 4-tal honden ons. De honden krijgen ondertussen weer ruzie met een andere roedel. Ze blijven van begin tot het einde bij ons. De 2km worden er denk ik wel 6. Er loopt ons een schildpad tegemoet. We zien mooi vogels en nesten. Olifanten poten afdrukken en verse poep. Moet er toch niet aan denken ineens een olifant te zien….. Omdat het zo droog is lopen we een stuk om naar het meer. Bas denkt dat het overal droog is en doet een stap op zij om een foto te maken en zakt meteen tot aan zijn middel in de modder. Onze tamil vriend trekt hem er snel uit. Gelukkig niets aan de hand. Telefoon nog in de broekzak en fototoestel was nog boven de modder. Onze tamil vriend gaat in het water staan en zegt ook tegen Bas dat het veilig is om zich even af te spoelen. Hij blijft er ook bij staan. Toch gek als je je bedenkt dat het ook krokodillen in de buurt kunnen zijn. Onderweg kopen we van een mannetje nog een paar watermeloenen. Ze zijn echt warm. Warme watermeloen is niet echt lekker maar wel even fijn om wat vocht binnen te krijgen. We dachten we lopen even naar het water en hebben dan ook geen water mee. Terug is het al donker en zijn we denk ik wel 2 uur weggeweest. Bas snel als eerste onder de douche. Lukas nog het zwembad in. Vooral Bas zijn broek is echt heel erg vies. Proberen het goed uit te spoelen. Zien we in Nederland wel of we het helemaal schoon krijgen. Het eten is weer echt lekker. Vooral Bas geniet enorm zijn curry. Lukas schrijft nog een spreuk op de muur en daarna gaan we op tijd slapen. Morgen om 5 uur vertrekken we naar het park.