31 juli 2024: Habarana - Reisverslag uit Habarana, Sri Lanka van Brenda - WaarBenJij.nu 31 juli 2024: Habarana - Reisverslag uit Habarana, Sri Lanka van Brenda - WaarBenJij.nu

31 juli 2024: Habarana

Door: Brenda

Blijf op de hoogte en volg Brenda

01 Augustus 2024 | Sri Lanka, Habarana

De gastvrouw kan niet alleen heerlijk avondeten maken maar ook het ontbijt is super. Ook weer lokaal. Lukas is vooral dol op de soort donuts die ze heeft maakt en ze vult ze voor Lukas dan ook snel aan tot ze helemaal op zijn. Ze bakt ook een bijzonder lekker eitje voor ons. Wat heerlijk allemaal! Voor het ontbijt ben ik nog een stukje de berg opgelopen. Een prachtig uitzicht had ik daar op de lion rock die we een paar dagen eerder hebben beklommen.

Bas zijn jicht gaat weer opspelen. Als Bas naar de massage is, ga ik met Garmini op zoek naar een apotheek. Helaas vinden we geen apotheek waar ze iets tegen jicht verkopen. Bas moet het doen met de pijnstillers die we hebben. Ik zeg tegen Garmini dat ik nog even in het dorp wil rondlopen en dan zelf terug loop. Dat begrijpen ze hier echt niet. Hier loopt bijna niemand. Als ik hem uitleg dat ik bij elke ochtend minimaal een half uur tot uur met onze hond loopt, kijkt hij mij verbaasd aan. Ik loop wat rond, koop nog wat koekjes en drinken, en loop dat terug om het zwembad in te duiken. Lukas zit lekker op het bed een filmpje te kijken.

Als Bas naar een 2 uur durende geslaagde massage sessie terug is, gaan we al snel op pad. Lukas wil graag op dezelfde plek lunchen als gisteren. Als we nog op tijd willen zijn voor de safari moeten we een beetje haast maken. Bas is helemaal zen, heeft veel olie over hem heen gekregen, is gemasseerd en heeft in een stoombad gezeten en daarna een hete douche. Hij kan er voorlopig tegenaan.

De lunch duurt lang voordat ze het brengen. Er zijn meer mensen die aangeven haast te hebben. Vlak voordat we worden opgehaald, is het eten klaar. Garmini heeft gevraagd of wij het goed vinden als hij mee gaat. Natuurlijk vinden we dat okay en met z’n vieren gaan we op safari. We hopen natuurlijk naast olifanten ook het luipaard te spotten. Maar de kans hierop is in het park bijzonder klein. We zien we een jakhals die ook niet zovaak gespot wordt. De olifanten zijn kleiner dan in Afrika. Het is wel heel bijzonder hoe dicht bij ze zijn. Er zitten ook echt hele kleintjes tussen. Op het laatst worden we nog verrast door een olifant die lang bij onze jeep blijft staan. Als ik mijn hand uitsteek kan ik hem echt aaien. Heel bijzonder.

Onder te stof komen we terug. Ik ga douchen, de jongens duiken nog het zwembad in. Al snel kunnen we aan tafel om weer van een bijzondere maaltijd te genieten. Onze was is schoon, dus we pakken de tassen weer in, zitten nog voor ons huisje van de heerlijke avond te genieten. Morgen naar Kandy. Het gebied in met koelere temperaturen. We gaan het zien! Hier hebben we genoten. Het is geen 500 dollar waard. Daarvoor staat het ook niet op booking. Maar is zeker en vast een mooi verblijf.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Brenda

Actief sinds 30 Jan. 2012
Verslag gelezen: 42
Totaal aantal bezoekers 27765

Voorgaande reizen:

26 Juli 2024 - 14 Augustus 2024

BBenL Sri Lanka

08 Juni 2019 - 14 Juni 2019

BBenL New York

27 Juli 2018 - 18 Augustus 2018

BBenL Zuid-Afrika: Johannesburg tot Kaaptad

08 Juli 2016 - 29 Juli 2016

BBenL Scandinavie: Denemarken, Noorwegen & Zweden

31 Juli 2015 - 18 Augustus 2015

BBenL Zweden: Gothenburg tot Kolmarden Zoo

17 Juni 2012 - 08 Juli 2012

BB&L's West-Canada: Vancouver tot Calgary

Landen bezocht: