Banff - Reisverslag uit Banff, Canada van Brenda - WaarBenJij.nu Banff - Reisverslag uit Banff, Canada van Brenda - WaarBenJij.nu

Banff

Door: BBenL

07 Juli 2012 | Canada, Banff

Donderdag 5 juli 2012
De trein rijdt langs de camping maar ook ´s nachts toetert hij. Ik had verwacht dat Lukas hier wel wakker van zou worden maar hij blijft lekker slapen. Hij wordt met een beetje lawaai van mijn kant pas om 8.30 uur wakker. We maken eerst de oversteek naar de Johnston Canyon zelf en lopen naar de lage watervallen wat toch nog een wandeling van een half uur is. Daarna vervolgen wij onze weg naar Banff in hetzelfde slakkentempo als gisteren maar weer geen geluk. Het zit even niet mee. Het weer gelukkig wel. Het is uiteindelijk 13 uur als we op de camping komen. Er staat geen rij voor het inchecken en dat is maar goed ook want als ik zie hoelang ze over onze reservering hebben gedaan. We worden gewaarschuwd echt geen etenswaren buiten te laten staan want in de omgeving is een zwarte beer met twee jongen gesignaleerd. We eten lekker in het zonnetje een broodje en lopen dan naar het stadje en nemen uiteindelijk de bus weer terug. De rest van de middag lezen we een boekje, crossen op de brommer, gooien waterballonen etc etc en dat allemaal in de zon. We wilden einde van de middag nog met de gondel omhoog omdat het zo lekker helder is, maar hier hebben we geen zin meer in. We proberen morgen vroeg te gaan en nemen dan misschien nog een duik in de hot spring hier in Banff. We gaan in ieder geval rustig aandoen en een beetje inpakken want we moeten zaterdag vroeg weg naar Calgary. Ivm de Calgaray Stampede, het event van Calgary, is er nergens meer een camperplekje te krijgen tussen Banff en Calgary. Er staat ook een andere Nederlander hier op de camping die de camper op tijd moet inleveren en hij heeft alles afgebeld maar helaas. Dit had ik thuis al gezien dus er zit helaas niets anders op dan vroeg te vertrekken. Het is toch nog 140km naar Calgary toe en de camper moet om 10 uur ingeleverd zijn. Maar goed dat is overmorgen. Morgen nog lekker genieten.

Vrijdag 6 juli 2012
Het was echt koud vannacht maar om 7 uur schijnt het zonnetje heerlijk bij ons naar binnen. We staan vroeg op om nog lekker van onze laatste dag te genieten. Als we van onze plaats afrijden loopt een elk ons hollend tegemoet. Grappig gezicht zo op de camping. Het is nog vroeg als we bij de gondel aankomen en we kunnen dan ook direct omhoog. Lukas vindt het leuk en herinnerde ons eraan dat hij ook in Oostenrijk met de gondel omhoog was geweest. We brengen een tijdje op de top door en gaan dan weer met de gondel naar beneden. We hebben de kids beloofd nog te gaan zwemmen en na een autoritje van wel 500m zijn we bij de hot spring aangekomen. Deze was vandaag 38 graden maar voelde minder warm dan de hot spring in Jasper. Denk dat dit komt omdat het nu ook lekkerder weer was dan toen. Na het zwemmen gaan we terug naar de camping en voor de ingang denken we weer een wolf gezien te hebben. Als je een wolf in de buurt van een camping ziet moet je dit melden. De dame bij de receptie vertelde ons dat het een coyota is, waarvoor ook al vallen zijn gezet aan de begin van de camping. Nu was een wolf leuker geweest maar een coyota is ook niet verkeerd. We eten een mengelmoes van alle restjes en beginnen met inpakken van de camper. Lukas speelt ondertussen heerlijk in het zand dat eigenlijk meer grind is en maakt op zijn manier de boel schoon. Als we rond 17 uur iets willen gaan eten in het dichtstbijzijnde restaurant, is Lukas gehuld in een grouwe grijze laag en heeft hij een mooie baard van zand. Ik trek nog snel een schoon t-shirt uit de kast en was Lukas nog met een washandje. Geen overbodige luxe kan ik vertellen. Het jongentje ziet er nu een beetje toonbaar uit. Er is nog plek op het terras waar we nog lekker in het zonnetje kunnen zitten. Vanaf morgen wordt het echt mooi weer, zo´n 30 graden, maar dat is denk ik ook niet echt fijn om zo´n reis te maken die wij hebben gedaan.
Morgen vertrekken we vroeg en na het inleveren van de camper gaan we naar een groot winkelcentrum in de buurt van de camperverhuur om onze tijd uit te zitten tot dat we op het vliegveld worden verwacht. We vliegen om 18 uur plaatselijke tijd dus we hebben ook nog echt wel een tijd te overbruggen.

Toch is het ook wel weer lekker om naar huis te gaan al zullen we de komende tijd druk genoeg krijgen. De vakantie is echt een aanrader. Het is niet zo dat ik kan zeggen dat er 1 ding echt heel geweldig was. Het is gewoon de hele reis; de mooie natuur, het spotten van dieren, de relaxte inslag van de mensen. Het totale plaatje maakt het de moeite waard. Als je Lukas vraagt welke camping hij het leukst vond, is het de camping in Tofino waar we tegenover de speeltuin stonden en hij heerlijk met Phill gespeeld heeft. Als je Lukas vraagt waar hij woont, dan zegt hij nu Canada en zingt hij vrolijk dat hij lekker op vakantie is. Ons jongentje is veranderd. Hij is groter geworden want een van zijn t-shirt die eerst wat de lang was en wat strakker zat zit nu goed en ruimer. Hij is nog wijzer en mondiger geworden. En zijn haren zijn echt lang...;-)
We hebben de laatste week eigenlijk de hele tijd met onze ´buren´ opgetrokken, Yuri, Daisy en Phill, en de week daarvoor zagen we elkaar zo´n beetje om de dag. Dat ging heel relaxt allemaal en Lukas en Phill hadden het erg leuk samen. Phill kreeg vanavond tijdens het eten zelfs een kusje van Lukas en Lukas van haar. Zomaar spontaan. De kids konden vanaf het moment dat ze elkaar zagen goed met elkaar vinden. Dit maakte de reis denk ik wel een stuk makkelijker ook voor ons omdat Lukas de hele tijd aan het spelen was met ´zijn meisje´.
Morgen willen ze naast elkaar slapen in het vliegtuig. Ben benieuwd........
Hopelijk komen we morgen onderweg nog dieren tegen. We hebben wel tijd ingeruimd want je weet maar nooit. Misschien zien we de blauwe beer nog die Lukas graag wil zien. Als hij die ziet krijgt hij van Bas een echt Porsche met aanhanger!