Lake Louise - Reisverslag uit Lake Louise, Canada van Brenda - WaarBenJij.nu Lake Louise - Reisverslag uit Lake Louise, Canada van Brenda - WaarBenJij.nu

Lake Louise

Door: BBenL

07 Juli 2012 | Canada, Lake Louise

Woensdag 4 juli 2012
Het weer ziet er stukken beter uit dan gisteren. Na een lekkere douche en weer een heerlijk ruikend mannetje vertrekken we rond 9.30 richting Banff. We rijden eerst nog langs de Spirals langs. Dit is een gangenstelsel van allerlei bochten en tunneltjes van in totaal 13km voor de treinen. De klim die ze hier moeten maken is zo steil dat het niet lukt om een in rechtlijn dit punt te passeren. De eerste trein die het ooit probeerde kieperde om en de tweede lukte het niet ondanks zijn vermogen om omhoog te komen. We zijn precies op tijd voor de goederentrein. De trein is ongeveer 2km lang en zie je na verloop van tijd op drie punten op de berg rijden. Een apart gezicht. We merken wel dat we nu meer op de nog meer toeristische plaatsen komen want het wordt steeds drukker om ons heen. We rijden door naar Lake Louise. Een prachtig groen meer waar meer toeristen op afkomen. De kinderen gooien steentjes in het water en wij genieten van het zonnetje. Het is al 11.30 als we door willen rijden naar Morraine Lake. Een bochtige weg er naar toe maar aan het eind is het zo druk dat we besluiten om te keren want een parkeerplek vinden gaat toch niet lukken. We gaan naar het stadje zelf, eten een broodje op een van de picknicktafels aan het water en kopen internet toegang bij het postkantoor om nog wat van ons te laten horen. Dit komt Bas eigenlijk wel goed uit want we hebben al een aantal dagen geen stroom gehad en de computer is leeg. Binnen interneten betekent ook stroom. De andere apparaten die we mee hebben kunnen allemaal op de accu worden opgeladen maar dit lukt met de computer niet.
In het plaatsje is ook een leuk speeltuintje en daar brengen we ook een deel van de middag door. We willen graag tegen de schemer een deel van de Bow Valley Trail gaan rijden in de hoop op meer wild. De laatste dagen hebben we weinig gezien en we willen eigenlijk nog meer. Aan het eind van de middag gaan we nog een keer naar Morraine Lake en hebben nu meer geluk. Het is echt een stuk rustiger en het was echt de moeite waard om even om weer terug te rijden. Het meer is nog mooier dan Lake Louise, dat ook al zo mooi was.
We rijden terug naar Banff en beginnen aan het eerst gedeelte van de Bow Valley Trail. We stoppen op de eerste picknickplek om te eten. Het is echt een leuke plek, de mannen maken een vuurtje voor de worstjes en om de muggen weg te houden en de kids gaan weer steentjes gooien in het water. Deze plek is echt een aanrader om even te stoppen en wat te eten. De plek is ongeveer 2km na het punt waar we gisteren een grizzly hebben gezien. Dit is wel een gekke gedachte omdat die misschien nog wel in de buurt is. We willen overnachten op Johnston Canyon een camping dat op ongeveer 35km ligt vanaf het begin van de trail. De kinderen zitten al in de pyama in de auto als we gaan rijden. We rijden ongeveer 30km per uur in de hoop zoveel mogelijk wild te spoten. We hebben helaas geen geluk. We zijn echt helemaal niets. We zijn nog een keer gedraaid omdat Lukas zei een beer gezien te hebben, maar ja we hebben hem ook een snoepje beloofd als hij er eentje spot. We twijfelden omdat er ook een auto stopte en na de berm ging turen. Toen wij terug reden en achter deze auto gingen staan, zagen we echt niets. Om 21 uur waren we uiteindelijk op de camping. De kids gingen lekker slapen en de mannen gingen het hout opmaken omdat we de komen de nachten op een camping staan waar we geen vuur meer kunnen maken omdat er geen plek meer was met een fire pite.
De nacht is echt koud. We doen zelfs een extra deken over.