Wells Gray Park - Reisverslag uit Clearwater, Canada van Brenda - WaarBenJij.nu Wells Gray Park - Reisverslag uit Clearwater, Canada van Brenda - WaarBenJij.nu

Wells Gray Park

Door: BBenL

29 Juni 2012 | Canada, Clearwater

Vrijdag 28 juni 2012
Het is 8.15 als Lukas zijn gordijntje openschuift, netjes de band er omheen doet en naar beneden komt vanuit zijn kamer. We ontbijten, ruimen alles weer op en vertrekken naar Wells Gray Park. De bedoeling is dat we naar deze camping gaan als het vriendinnetje van Lukas. De rit is heel anders dan de dag er voor. We rijden eerst door een prairie achtig gebied, daarna is het meer weideland tussen de bergen. Vandaag geen beren gezien maar wel een nest van de bold eagles met de moeder beschermend op de rand. De meertjes zijn enorm mooi maar helaas zijn er weinig plekken om te stoppen langs de weg. Er schiet nog een klein hertje voor ons de weg op maar gelukkig kon die nog op tijd wegkomen.
Om 15 uur rijden we uiteindelijk de Wells Gray Guest Ranch op. We staan hier midden in het park, tussen de paarden en bij een buffalo salloon. Lukas is helemaal door het dolle als hij zijn meisje zit en snel rennen ze het hele terrein over. Er is hier genoeg te doen voor kinderen. Lukas trekt Phil voort in een kar en voelt zich helemaal het mannetje. Leuk om te zien. We bbq-en met z´n allen in de salloon. Lekker gegeten met heerlijke koude salades en lekkere aardappeltjes. De kinderen dansen voor de juxbox. Een geslaagde avond. Als de kids in bed liggen, zitten we nog met z´n viertje buiten. Er komt nog een duits stel bij die met een tentje door canada reizen maar het wel erg koud vinden... Leuk hoe gemoedelijk alles gaat. Iedereen pakt drinken en wat lekkers en alles mixt zich.

Vrijdag 29 juni 2012
In de ochtend hebben we bijna het rijk alleen in de douches en de wc´s. We zijn met drie stellen dus dat gaat allemaal heel gemoedelijk. We hebben hier geen electra en we laden alles in de wc´s op. Iedereen laat ook gewoon alles liggen en de campers gaan niet op slot. Makkelijk zo.
Lukas was al een tijdjes wakker en bleef lekker in zijn bed liggen maar toen hij hoorde dat zijn vriendinnetje al op was en door het raam naar hem aan het kijken was, wist hij niet hoe snel hij zijn bed uit moest komen.
We gaan vandaag het park verkennen en rijden eerst verder het park in om de dawson en helmcken watervallen te bezoeken. De eerste is een soort mini niagra fall en je er zo dicht bij komen dat je het water bijna aan kan raken. Lukas vindt het echt leuk om te zien en gooit weer steentjes. We rijden een stukje door voordat we bij de helmcken waterval komen. Deze is echt hoog en supermooi om te zien. We eten in de camper de resten van de appeltaart op en gaan weer op pas. Helaas zijn er hier veel muggen waardoor we genoodzaakt zijn in de camper te blijven. We rijden terug naar de ingang en we zijn nog geen 2 minuten op weg en Bas ziet een beer. Een bruine beer, die heen rustig in de berm loop en gras eet. Lukas gaat weer op schoot en we maken een paar hele mooie foto´s. Ik kon de beer bijna aanraken zo dichtbij was deze. We maken ruimte voor anderen en vervolgen onze weg.
Aangekomen in het dorp doen we eerst boodschappen en willen gaan picknicken bij het meertje. Lukas zijn vriendinnetje is er ook en ze zijn direct weer druk in de weer met z´n tweeen. Op de weg terug naar onze ´ranch´ bezoeken we nog een populaire waterval in dit gebied. Alle drie de watervallen zijn echt heel verschillend en mooi om te zien. Lukas valt in zijn stoel in slaap en uiteindelijk maken we hem op 18 uur wakker om te gaan eten.
We eten pannekoeken met z´n zessen. We zetten de picknicktafel tussen de campers in en Yuri en ik beginnen met bakken. Het wordt nu ook een stuk drukker om ons heen. Er is nog een camper bijgekomen en een hele groep campeerders. Dat wordt delen vanavond en morgen vroeg.
Een dag eerder dan verwacht vertrekken we morgen naar Jasper. Omdat we maar 1 dag in Squamish zijn gebleven liggen we een dag voor op onze oorspronkelijke planning. We hadden in Tofino toch Jasper maar gereserveerd omdat 1 juli een nationale feestdag is in Canada en bijna alles al vol zit. Het is ons nog gelukt om de reservering een dag naar voren te halen zodat we morgen al aan kunnen komen. Ook Lukas zijn vriendinnetje vertrekt morgen naar Jasper. De camping is alleen heel groot, de kans dat we dicht bijelkaar staan is wel heel klein. We gaan het wel zien. Het is leuk dat we het gezellig hebben met z´n zessen. Het gaat allemaal heel gemoedelijk. We zien de sneeuw van de Rockies al, maar morgen gaan we er echt naar toe. Leuk!

• 01 Juli 2012 - 06:39

Renee:

Ik kijk steeds weer uit naar jullie reisverslag. het is zo herkenbaar veel plekken waarover jullie schrijven brengen bij ons ook weer herinneringen naar boven. De bald eagles op de camping in Victoria zaten er ook al toen wij er waren. De Joffrey lakes trail en de route langs de meren. Erg leuk!! Fijn dat jullie zo genieten. Veel plezier nog!