Van Schiphol naar Vancouver - Reisverslag uit Vancouver, Canada van Brenda - WaarBenJij.nu Van Schiphol naar Vancouver - Reisverslag uit Vancouver, Canada van Brenda - WaarBenJij.nu

Van Schiphol naar Vancouver

Door: BBenL

18 Juni 2012 | Canada, Vancouver

Zondag 17 juni 2012
Het is zover. Lukas wordt om 7.20 uur wakker en het eerste wat hij tegen mij zegt is of we nu orka´s gaan kijken. Hij is helemaal enthousiast en springt uit zijn bed. Om 9.00 komt Ton ons halen en brengt ons naar Schiphol. 3 uur van het voren aanwezig, klinkt lang maar ik moet zeggen dat Schiphol wel erg veranderd is waardoor er zoveel vermaak is dat het zo voorbij is. Lukas vermaakt zich goed bij de glijbaan en wordt ook direct geconfronteerd met kindjes die een ander taal spreken. Hij was heel leuk met een meisje aan het spelen maar volgens hem kan ze niet goed horen want ze zei helemaal niets terug.
We gingen als laatste het vliegtuig in. Volgens Lukas moesten we wel opschieten want anders was er geen plek meer voor ons. We zaten nog niet of we gingen al taxien. Lukas vond het allemaal geweldig. Alleen het scheven vliegen vond hij niet zo leuk. Het ging heel goed met hem. Er waren nog wat andere kindjes aan boord. Hij liep er soms wel even op af maar kwam iedere keer meteen weer terug. Ik had de hoop dat hij aan het einde van de vlucht nog even ging slapen maar nee hoor.... 15 minuten ofwel toen de landing was ingezet, deed hij nog even de ogen dicht. Helemaal slaperig heb ik hem het vliegtuig uitgetild. Hij werd al snel wakker en was direct in een opperbeste stemming. Hij ging naast Bas bij de band staan wachten en stond te springen toen hij onze tassen herkende. Hij mocht boven op de tassen zitten en zo hebben we het vliegveld verlaten. De taxi bracht ons in een kort ritje bij het appartement dat we voor de komende dagen gehuurd hebben. We moesten nog even wachten omdat ze nog aan het schoonmaken waren maar dat was geen probleem. Al voetballend en schommeld op de schommelstoel hebben we even gewacht. De mensen zijn heel aardig en kletsten volop. Ik begon echt moe te worden maar aan mijn mannen merkte ik helemaal niets. Na wat drinken en koekjes zijn we even naar de hoofdstraat gelopen 200m verderop, mainstreet, die deze dag autoloos was. Allemaal tentjes en de winkels openen. Het eerste wat ons opviel was de relaxte sfeer hier.Lukas bij Bas op de nek en even door de straten gelopen. Na wat boodschappen te hebben gedaan, terug naar ons appartement, broodje gegeten en in bad.
Om 18 uur gingen Lukas en ik slapen in het grote bed. Bas wilde nog even opblijven. Knap van de kleine man die volgens hem nog lang niet hoefde te slapen. In Nederland was het al 3 uur ´s nachts!
Om 23 uur moest Lukas zo hard hoesten dat Bas kwam om hem rustig te houden en ik op zoek ging naar water en een paracetamol. Hij blaft zo hard dat alles zeer doet. Het is ook zo´n droge hoest. Uiteindelijke vallen we met z´n drieen in het grote bed in slaap. Middag in de nacht verplaats ik me naar de slaapbank om wat meer rust te krijgen. Het is nu 7 uur. Bas zit naast mij op de bank. Lukas slaapt nog. Het heeft vannacht geregend maar nu is het strakblauw. We gaan straks lekker op ons gemakje de buurt verkennen maar eerst op zoek naar hoestdrank voor onze kleine man.

• 18 Juni 2012 - 17:17

Pa:

mooi

• 19 Juni 2012 - 08:06

Renee:

Fijn dat jullie een goede reis hebben gehad. Gisteren waarschijnlijk de stad uitgebreid verkend. Geniet er lekker van!

• 19 Juni 2012 - 10:05

Tonnie:

Fijn dat het eerste gedeelte goed is verlopen .Nu het belangrijkste voor Lukas ORKA,S bekijken.