Hermanus – Kaapstad - Reisverslag uit Kaapstad, Zuid-Afrika van Brenda - WaarBenJij.nu Hermanus – Kaapstad - Reisverslag uit Kaapstad, Zuid-Afrika van Brenda - WaarBenJij.nu

Hermanus – Kaapstad

Blijf op de hoogte en volg Brenda

14 Augustus 2018 | Zuid-Afrika, Kaapstad

Dinsdag 14 augustus: Hermanus – Kaapstad
We zijn vroeg wakker en ontbijten in het hotel. Na het ontbijt gaan Lukas en ik nog even tafeltennissen voordat we op weg gaan naar Kaapstad. We spreken af dat als de bal op de grond stil komt te liggen, we gaan stoppen. De bal heeft vele muren en tegels geraakt en het duurt even voordat het in de hoek achter het gordijn beland.
We doen nog snel even boodschappen en gaan dan via Kaap de goede hoop naar Kaapstad. Vlak voordat we bij Muizenberg komen, passeren we een enorm township. We keren zelfs om het nog een keer te zien en om eerlijk te zijn ook om foto’s te nemen. Na nog 5 minuten rijden zijn we in Muizenberg. De weg gaat bijna over het strand. We rijden op denk ik nog geen 10m van zee. Dan ineens zit er een zeehond langs de weg. En alle auto’s rijden er maar langs. We stoppen om een foto te nemen en zien in de verte al de gekleurde huisjes op het strand waar Muizenberg om bekend is. Dit is ook het strand waar Freek Vonk haaien heeft gespot. Lukas wilde hier graag naar toe en herkend meerdere punten van tv. Er zijn veel surfers in het water. Er is een zwarte vlag. Dit houdt in dat de haaispotters niet goed zicht hebben en dat ze niet weten of er een haai in de buurt is. De laatste haai die ze gespot hebben is van april. Maar ja als het daarna iedere keer zwarte vlag is geweest, wie weet hoeveel er dan nog zijn geweest. We drinken wat bij een surfshop en Lukas gaat in de speeltuin spelen. Er spelen ook Zuid-Afrikaanse kindjes en die vragen of Lukas mee doet met tikkertje. Hij verstaat het niet maar begrijpt wel wat ze bedoelen dus doet vrolijk en heel actief mee. We lopen nog over het strand en vervolgen dan onze weg.
We komen aan in Simons’s Town dat bekend staat om de pinguins die hier zomaar ineens aan kwamen zetten en nu een mega attractie is geworden. Er staan bussen en vele auto’s op de parkeerplaats. Vanaf nu wordt het denk ik echt mega toeristisch. We hebben een wildcard dus kunnen gratis naar binnen. We zijn ongeveer 5 tot 10 minuten binnen. Kijken even naar de beesten en gaan dan door naar Kaap de goede hoop. Als je door de poort bent, is het nog best een stukje rijden en daarna stijl omhoog lopen voordat je er bent. Hier komt de Indische en Atlantische Oceaan samen en zijn vroeger veel schepen vergaan omdat de stromingen botsen. Wij vinden de zee redelijke rustig. We genieten van het uitzicht en gaan dan op weg naar Kaapstad.
We gaan via de Cheapman’s Route naar Kaapstad. Dit stukje weg is een tolweg en heeft zo’n 114 bochten precies langs het water. De route is met de zon die al aardig laag staat echt adembenemend mooi. De jongens beklimmen nog een kleine berg. Ik blijf bij de auto. Mijn benen doen het al bijna niet als ik naast de auto sta, dus voor mij geen klimmetje. In de baai zwemt nog een walvis maar die laat zien niet echt zien behalve wat gespetter.
We vervolgen ons weg via Houtbay en Campsbay, 2 buitenwijken van Kaapstad, naar ons onderkomen. De stranden zijn echt enorm mooi en de huizen groot. Ons onderkomen zit echt op een heel mooi plekje. We worden hartelijk welkom geheten door de eigenaressen. Ze heeft ons een groter appartement gegeven dat we hebben geboekt omdat ze toch vrij was. Het is enorm groot en enorm sjiek ingericht. Lukas heeft een hoogslaper en is helemaal happy. We hebben twee badkamers, vloerverwarming en allemaal heerlijke body producten die we mogen gebruiken. Ze hebben zelfs een versnapering voor ons neergezet dat ons heel goed smaakt. Wat een luxe hebben we hier!
Abel en zijn ouders blijken op nog geen 500m van ons af te zitten. Ben je in een mega stad en zit je bij elkaar om de hoek. We kopen bij de supermarkt wat kleine hapjes en ook zij hebben dat gedaan en komen dan bij ons. Voordat we er erg in hebben is het 23 uur. Zij gaan naar hun eigen appartement en wij gaan slapen.