Addo – Storms river - Reisverslag uit Stormsrivier, Zuid-Afrika van Brenda - WaarBenJij.nu Addo – Storms river - Reisverslag uit Stormsrivier, Zuid-Afrika van Brenda - WaarBenJij.nu

Addo – Storms river

Blijf op de hoogte en volg Brenda

10 Augustus 2018 | Zuid-Afrika, Stormsrivier

Vrijdag 10 augustus: Addo – Storms river
Het heeft de hele nacht geregend en ook als we opstaan regent het nog. De wekker is vandaag weer vroeg gegaan omdat we niet te laat in Addo park willen zijn. Uiteindelijk rijden we om 7 uur weg en zijn we rond 7.30 in Addo. Het regent steeds harder en als we de ranger tegen komen van het park geeft hij aan dat hij niet veel gezien heeft die ochtend. We doen een poging maar zien in het begin eigenlijk alleen maar botten. Ook bij de waterpooltjes waar de dieren zich normaal wel laten zien, zijn er alleen maar vogeltjes. We besluiten de snelste weg naar het einde van het park in het zuiden te rijden omdat we verwachten niet veel te zien. Onderweg zien we nog wat kudu’s oversteken en komen we uiteindelijk twee grote groepen buffels tegen. Op dat moment is het net opgehouden met regenen en denken we dat de dieren ook weer zichtbaar worden. Helaas begint het na 10 minuten weer te regenen en schuilen de dieren ook. We zien nog wel zebra’s met hun kont naar de regen gekeerd staan en als we nog een korte loop nemen zien een kadaver van een afrikaanse zwijn die dus nog niet heel oud is. Als we bijna bij het einde van het park zijn, zien we nog drie olifanten. Gelukkig, je kan Addo toch niet verlaten zonder de olifant gezien te hebben!
We rijden naar Jeffery’s Bay, het surfparadijs van Zuid Afrika. Als we daar aankomen wordt het net droog. We besluiten een kleine lunch te nemen die groot uitvalt. Lukas krijgt een smoothie die voor Mac begrippen zelfs een XXL versie is. We lopen nog even over te strand en gaan dan terug naar onze auto. Aan het eind van de Jeffery’s Bay zit een groot winkelcentrum en hier gaan we eten voor de komende dagen halen. Lukas en Bas lopen nog een soort paintball winkel binnen en de man van de winkel praat honderd uit over bijvoorbeel een leeuw die hij heeft opgevoed tot hij 7 maanden oud was. Hij laat ons allemaal filmpjes en foto’s zien. Leuk om zo uit het niets een gesprek te voeren.
Als we weer in de auto zitten, begint het weer te regenen. De lucht is heel verschillend en we rijden in buien en soms weer in de zon. Het wisselt elkaar heel snel af. Als we vlak bij Storms River zijn passeren we de hoogste bungee jump plek van de wereld. We stoppen en gaan op de brug staan om een gevoel te kijgen van de hoogte. Ondertussen raast het verkeer met 100 over de brug en als er een vrachtwagen over heen rijdt, voel je het goed.
10km verder zijn we aangekomen bij onze overnachting. Ook Lukas en Bas zijn onder de indruk van de zee en golven. Het is inmiddels droog en de zon schijnt volop. Ons huisje zit, zoals gehoopt, meteen achter de rotsen. Het uitzicht is gewelding. Lukas gaat meteen de rotsen op en ik hoor heel veel ach’s en och’s over de golven. We eten pasta en daarna kijkt Lukas nog even een filmpje en wij kijken het nieuws op BVR. Daarna douchen en lekker slapen met het geruis van de zee om ons heen.

• 13 Augustus 2018 - 16:51

Tonnie Van Dort:

Heeft Lukas Flip weer bij zich? er is wat tekst weggevallen. Jammer dat het zo regent maar ondanks dat zien jullie genoeg.