St Lucia – Thendele (Royal National Park) - Reisverslag uit Drakensberg Garden, Zuid-Afrika van Brenda - WaarBenJij.nu St Lucia – Thendele (Royal National Park) - Reisverslag uit Drakensberg Garden, Zuid-Afrika van Brenda - WaarBenJij.nu

St Lucia – Thendele (Royal National Park)

Blijf op de hoogte en volg Brenda

05 Augustus 2018 | Zuid-Afrika, Drakensberg Garden

Zondag 5 augustus: St Lucia – Thendele (Royal National Park)
We zijn allemaal vroeg wakker. Bas en ik gaan samen even boodschappen doen en laten Lukas achter voor de televisie waar hij voetbal aan het kijken is. We doen de deuren op slot en laten voor de zekerheid een telefoon achter. De winkel is aan de overkant van de straat. Ze hebben vers gebakken broodjes, dus dat wordt een goed ontbijt voor ons mannetje. Als we terug komen is Lukas aangekleed, gaan we eten en pakken we de auto weer in. Eerst langs de wasserette. Voor nog geen 6 euro is onze hele was gedaan. Heerlijk, wat een luxe is dat.
We weten dat we vandaag een lange route hebben. We horen dat veel mensen Durban aan doen ondanks dat het niet goed aangeschreven staat. We besluiten ook de route via Durban te nemen. Wat een immense stad is het. Hele grote duren huizen naast sloppenwijken. Het contrast is enorm. Dit wordt nog eens versterkt op het moment dat op de andere rijbaan een kudde Ferrari’s, Lamborghini’s, Ford GT’s, Porsches en Austin Martins voorbij knallen. In totaal zullen het er wel een stuk of 40 geweest zijn. Het duurt wel even voordat we Durban achter ons laten.
Het adres waar we heen moeten is niet heel erg duidelijk. Gelukkig heb ik een google maps uitdraai meegenomen zodat we in ieder geval de juiste afslag hebben. We stoppen in een klein dorpje dat erg Amerikaans aan doet. Op de deur hangt zelfs een briefje dat je geen wapens mee naar binnen mag nemen.
We rijden door maar gaan dan toch twijfelen of we wel goed gaan. Dan zegt Bas dat de benzine ook snel gaat. Ik krijg het een beetje benauwd wat het is hier echt in de middle of niets. We besluiten te keren en bij een restaurant te vragen of we goed gaan. Bleek dat we wel de goede kant op waren gegaan, dus gaan we nogmaals dezelfde route af. Het is zondag en er spelen veel kinderen op straat. We rijden rustig en blijven ons verwonderen hoe mensen leven. Dan komen we bij de poort van het park. Bij de receptie links en dan nog even doorrijden zegt de dame bij de poort. We gaan echt een enorm steile weg op en uiteindelijk doemt het kamp op. Wat is het hier mooi! We zitten op 1600 meter hoogte en kijken uit op de beroemde Ampitheatre met als hoogste punt van Zuid Afrika, de Sentinel. De Sentinel is zo’n 3200 meter hoog. Gek dat wij al op 1600 zitten en dat de top nog eens een keer zo hoog is. Het begint al snel koud te worden. We hebben hout gekocht omdat we zelf voor warmte in het huisje moeten zorgen. De jongens gaan sprokkel hout zoeken en gaan het gekochte hout splijten zodat het straks beter brand. We eten vanwege de kou en wind binnen. Er is hier helemaal niets dus we hebben alles voor twee dagen meegenomen.
Na het eten gaan we naar buiten en zien echt een enorme sterrenhemel. Er staat geen boom in de weg dus je kan alles heel goed zien. We doen nog een spelletje en ik val om van de slaap. Ik kruip onder de wol en de jongens gaan nog met zaklampen in het donker mooie foto’s maken en kijken Bayern Munchen tegen Manchester United op televisie. Volgens Lukas speelde Robben erg goed. Daarna gaan de mannen ook slapen.