Van huis naar vliegen - Reisverslag uit Johannesburg, Zuid-Afrika van Brenda - WaarBenJij.nu Van huis naar vliegen - Reisverslag uit Johannesburg, Zuid-Afrika van Brenda - WaarBenJij.nu

Van huis naar vliegen

Blijf op de hoogte en volg Brenda

27 Juli 2018 | Zuid-Afrika, Johannesburg

Vrijdag 27 juli 2018: huis naar vliegtuig
De dag begint vroeg. Om 6.15 ben ik al op om nog voor de hitte nog een stuk met Lucy te lopen. Als we rond 7.30 terug komen, wordt het al echt warm. De jongens liggen nog te slapen als we terug komen. Even nog wat in de tuin doen en dan komen ook de jongens uit bed. Lukas en ik brengen Lucy op tijd weg. Dat is maar goed ook want we staan op de terug weg in de file.
Uiteindelijk gaan we rond 12.30 lopend van huis. Het is echt bloedheet dus we lopen langzaam naar de bus. De jongens blijven in de volle zon op de bus wachten. Ik steek nog even over om in de schaduw onder een boom te staan. De bus is op tijd en ik dacht dat de bus 9,- zou gaan kosten. Bas rekent af en ik hoor hem zeggen ‘zo’. Niet van de duur maar van goedkoop. Uiteindelijk kostte het ritje 5,-. Het is enorm warm in de bus en het zweet gutst. We komen er achter dat de flesjes water nog in de diepvries liggen. Niet zo handig. We hebben net genoeg tijd om nog op het station water te halen en dat komt de trein al aanrijden. In de trein is het bijna koud. Als we op Schiphol aankomen hoeven we niet meer naar buiten. Dat is mooi. Vandaag zijn er op Schiphol 200.000 passagiers. De foto’s die ik op internet heb gezien van drukke dagen, word ik nou niet echt blij van. Als we uit het station op het vliegveld staan, is het ook echt druk. We dienen onze bagage af te geven bij terminal 1A. Deze terminal ligt een beetje achteraf. We lopen er naar toe en dan merken we al dat er niet veel mensen ook deze kant op gaan. Als we bij de terminal zijn, is er 1 stel voor ons. Bij de douane staan ze ons zelfs op te wachten. Binnen een half uur zijn we vanaf station zelfs voor onze gate. Ongelofelijk snel!
We lopen nog een rondje, drinken wat en kunnen dan boarden. We zitten bijna voorin in een lekker koel vliegtuig. Alleen de vrouw achter ons, praat zo hard in haar telefoon dat iedereen haar gesprek letterlijk kan verstaan. Meerdere mensen ergeren zich er aan. Na zo’n 10 minuten wachten, vertrekken we en al snel zijn we in Munchen en hebben we vanuit het vliegtuig het stadion van Bayern Munchen gezien.
We eten thais en Lukas spaghetti. Komen nog een fanshop van Bayern tegen waar Lukas een tijdschrift krijgt. We vragen ons af of het vliegveld groter is dan Schiphol. Nou dat is het zeker…. We gaan met een shuttle naar een andere gate en ook dat is weer een enorme vleugel. Als een van de laatste stappen we in. Gelukkig maar wat ze hebben de temperatuur niet onder controle en sommige mensen zitten al bijna een uur in de hitte. Pas een half uur naar het opstijgen wordt het aangenaam.