Storms river - Reisverslag uit Stormsrivier, Zuid-Afrika van Brenda - WaarBenJij.nu Storms river - Reisverslag uit Stormsrivier, Zuid-Afrika van Brenda - WaarBenJij.nu

Storms river

Blijf op de hoogte en volg Brenda

11 Augustus 2018 | Zuid-Afrika, Stormsrivier

Zaterdag 11 augustus: Storms river
Ik ben weer op tijd wakker en doe de gordijnen en de deur naar het balkon open. Als ik onder de douche vandaan kom, is ook Lukas wakker en geniet in de deuropening van de enorme golven. In de verte zien we nog dolfijnen. Maar te ver weg om een goede foto te maken. We ontbijten en pakken onze spullen om naar de zipline tour over de waterval te gaan. Gisteren wilde we nog online reserveren maar dat kon niet meer. Voor de dag erna was er nog voldoende plek. Ik had het gevoel dat er wel plek was maar dat je een dag van te voren niet meer kan reserveren. Dit was ook zo. Daar aangekomen waren er nog bijna geen auto’s en konden we meteen beginnen. 8 banen over een waterval waarvan de langste 200m is op een hoogte van 50m. Ik vind het helemaal niets maar wil het proberen. Als we net willen betalen, komen ook de buren van Addo ineens binnen zetten. Dat is toevallig dat we ze hier ook weer zien. Uiteindelijk gaan we met z’n zevenen in een groepje. Lukas geniet zichtbaar, ook omdat er twee andere kinderen bij zijn. We gaan zelfs vlak langs een waterval zodat we onder de spetters komen. De een wat meer dan de ander. Ik heb een paar keer gegild maar heb het wel gedaan. Voel we alle spieren en stond soms ook even te trillen. Lukas sloeg alleen maar gilletjes van plezier.
De buren van Addo willen ook graag naar de supsension brug, een hangbrug over een kloof en deze zit vlak naast ons huisje. We besluiten met z’n allen te gaan. De kinderen rijden allemaal met ons mee. Bij het park aangekomen kunnen wij meteen door, zij moeten zich nog aanmelden. We gaan alvast naar ons huisje zodat we de foto’s die we op een stick hebben gekregen van de zipline tour meteen kunnen kopieren zodat zij de stick mee kunnen nemen. Even later zijn zij er ook. We drinken nog wat op ons balkon en dan ineens ziet Bas een walvis. Gelukkig zien we hem allemaal nog een paar keer in de lucht springen. De kids spelen nog even op rotsen voordat we naar de brug lopen. De kinderen genieten allemaal zichtbaar en rennen en spelen wat af. Als we terug komen, willen de buren inchecken bij hun onderkomen in het dorp op 10 minuten rijden. De kinderen blijven bij ons spelen tot dat de ouders terug komen en we met z’n allen gaan eten hier in het restaurant. De kinderen spelen de hele tijd in het zand en zien er heerlijk vies uit dus na het eten douchen en naar bed. We nemen afscheid van onze Addo buren en ook hun komen we misschien nog in kaapstad tegen.