Naar New York - Reisverslag uit New York, Verenigde Staten van Brenda - WaarBenJij.nu Naar New York - Reisverslag uit New York, Verenigde Staten van Brenda - WaarBenJij.nu

Naar New York

Blijf op de hoogte en volg Brenda

08 Juni 2019 | Verenigde Staten, New York

Zaterdag 8 juni 2019
Het heeft behoorlijk geregend en gewaaid als we om even voor half 7 van huis rijden. Het is rustig op de weg en binnen 1,5 uur zijn we in Brussel. We parkeren de auto op een parking en moeten even wachten voordat we opgehaald worden met het taxibusje. Het is koud (13 graden) en het waait hard. Vlak voordat we bij het vliegveld aankomen zien we een vliegtuig bijna recht omhoog gaan. Ik moet er niet aan denken……
We zijn er ongeveer 2 uur van te voren, niet de gevraagde 3 maar dit is meer dan genoeg. Er staat geen rij voor de self scan douane maar omdat we met Lukas reizen moeten we helaas in de rij. Extra controle om te checken of Lukas wel Lukas is.
Als een van de laatste stappen we in het vliegtuig. We dachten dat we op rij 45 zouden zitten maar het vliegtuig waar we mee zouden gaan had een mankement waardoor er een ander vliegtuig kwam en we anders zijn ingedeeld. We zitten op rij 13. Hoezo bestaat deze rij niet in een vliegtuig……
Voordeel is wel dat we net op de laatste rij zitten van de comfortklasse zodat we iets meer beenruimte hebben. Helaas geen raam maar Lukas pakt dat goed op. Bas slaapt veel, Lukas kijkt filmpjes en ik lees wat. We zijn op tijd vertrokken en landden uiteindelijk om 12.15 uur lokale tijd.
JFK is een oud vliegveld met vieze vloerbedekking. Als we bij de douane komen ben ik blij dat we al een keer in Amerika zijn geweest waardoor we een deel van de check niet hoeven te doen. Lukas is voor het eerst maar mag gelukkig gewoon met ons mee. We staan bijna vooraan. Worden we weggeroepen dat we de self service moeten doen met vingerafdrukken en foto. Als we daarmee klaar zijn moeten we als nog weer in dezelfde rij. Staan we nu een heel eind naar achteren. Het duurt echt lang. Na een duur zijn we ongeveer door de douane. Onze koffers liggen al op de band en we kunnen meteen gaan. We gaan op weg naar de airtrain. Hiervoor moeten we met de roltrap naar boven. Daar aangekomen gaat de airtrain niet deze dag. Gaat er geen roltrap naar beneden dus met de koffers van de trap af. We nemen eerst een bus en komen dan als bij de airtrain. We nemen helaas de verkeerde maar het maakt eigenlijk niet zoveel uit. Omdat de airtrain niet vanaf het begin reed, hoeven we niet te betalen. Netjes! Om 15 uur zijn we bij ons onderkomen. Wat een ruimte! Vooral als je het vergelijkt met de eerste keer New York. We halen bij de lokale winkel wat te drinken en te snaaien en gaan dan de stad in anders val ik echt in slaap. We stappen uit bij Brooklyn Park. Het is er echt druk. Er wordt heel veel gesport van voetbal, basketbal en tennis. Maar er worden ook verschillende feestjes gegeven met uitgelopen slagroom van de warmte tot bbq’s aan toe. Het uitzicht op Manhattan en de Brooklyn Bridge is echt mooi. We lopen door het park en aan het einde gaan we bij een cafeetje wat eten. Hier zijn we wel aan toe. In Nederland is het nu middennacht maar hier is het 18 uur. Na het eten gaan we terug naar het appartement. We zijn moe, al zegt Lukas van niet. We gaan er vroeg in en morgen zijn we vast weer heel op tijd wakker voor hier.

• 09 Juni 2019 - 03:56

Fre:

Veel plezier.

• 09 Juni 2019 - 04:10

Maranca:

Reisdag erop zitten en nu genieten van het immense New York. Veel plezier!