Denemarken - Reisverslag uit Denemarken, Nederland van Brenda - WaarBenJij.nu Denemarken - Reisverslag uit Denemarken, Nederland van Brenda - WaarBenJij.nu

Denemarken

13 Juli 2016 | Nederland, Denemarken

Donderdag 7 juli 2016
Ik sta bij school te wachten tot dat Lukas naar buiten komt. Hij duwt mij bijna letterlijk van het schoolplein af omdat hij niet kan wachten om de camper op te halen. We stappen snel in de auto, drinken en eten onderweg wat en rond 16 uur zijn we bij het camperverhuurbedrijf.
Na nog wat uitleg te hebben gekregen en het papierwerk te hebben afgehandeld, checkt Lukas nog of alles aan wezig is voordat we gaan. Ze waren vergeten de derde stoel in de camper te zetten, goed dus dat Lukas dat nog even zag.
We rijden naar huis en tegen 18 uur zijn we thuis. Bas is nog niet thuis en we besluiten een patatje te halen omdat we geen zin meer hebben om te koken.
Lukas wil zo graag de camper inpakken. We besluiten de badkamer alvast te doen en de rest doen we morgen.

Vrijdag 8 juli 2016
Ik schrik om 7.45 uur wakker als Lukas aan mijn bed staat. Of ik er uit kom om de camper in te pakken. Normaal slaap ik bijna nooit meer om 7.45 dus ik moet even bijkomen voordat we opstaan.
We eten wat en beginnen met inpakken. Lukas helpt heel goed en is eigenlijk hoofd sleutelbeheer. Doet iedere keer de deur netjes open en opslot en bewaakt de camper.
Voor een broodje tussen de middag heeft hij eigenlijk geen tijd en wil hij graag in de camper eten. We eten om 17 uur en om 17.45 willen we vertrekken. Op dat moment blokkeert een auto onze camper. Het blijkt Martijn te zijn die ons nog een prettige vakantie wil wensen.
We gaan op weg. In Nederland is het nog redelijk druk, in Duitsland rijden we overal zo door.
We stoppen bij het laatste tankstation in Duitsland als echte Nederlanders die natuurlijk willen tanken daar waar het het goedkoopste is. Op de parkeerplaats parkeert Bas de camper naast een Deen. De plekken zijn krap dus Bas stapt aan de passagierskant uit. De Deen loopt tegen mij te mopperen, nog geen idee wat er aan de hand was, en rijdt zijn auto achteruit om met een zaklamp zijn hele zijkant te controleren. Helemaal niets aan de hand maar de Deen was nogal in paniekerig.
Uiteindelijk zijn we om 1.15 op de camping waar we op de parkeerplaats overnachten. Onze Canada vrienden arriveren een uurtje later.

Zaterdag 9 juli 2016
We blijven vandaag lekker een dagje op de camping. We hebben echter problemen om de camper op de campingplaats te krijgen omdat we al snel wegzakken in het gras. Uiteindelijk heeft een traktor ons er uit getrokken en op de plaats gezet.
Heerlijk om meteen de eerste dag van de vakantie al helemaal niets te hoeven. De kinderen spelen lekker en wij vermaken ons in en rond de camper.
Het openlucht zwembad is 25 graden. De mannen gaan met de oudste twee zwemmen. In het water is het lekker, er buiten nog wel fris. De kinderen springen zelfs van de middelste toren af. Gewaagd!
Bas valt met een duik helaas verkeerd op zijn oor.....
In de middag fietsen we nog naar het dorp waar een Viking markt is. De camping organiseert op zaterdag altijd een bbq waar je voor een kleine bijdrage salades, stokbrood en patatjes krijgt. Alleen je eigen vlees moet je mee brengen. Wij schuiven lekker aan.
Ondanks de voorspelde weerberichten hebben we het de hele dag droog gehad en zelfs in korte broek gelopen.

Zondag 10 juli 2016
Er is veel regen voorspelt voor vandaag maar dat kan de pret niet drukken. We willen rond 9.30 uur vertrekken richting Legoland. Ook nu komen we niet van onze plek. Zelfs de traktor komt vast te zitten. Yuri en Daisy hebben nog plek in de camper en we rijden met 1 camper naar Legoland om morgen wel weer naar de camper te kijken.
In Legoland komt de regen met tijd en wijlen met bakken uit de hemel maar we vermaken ons prima. Leuk om een keertje geweest te zijn maar hoeft van ons niet nog een keer. Lukas geeft natuurlijk meteen zijn geld van opa en oma en de buren uit en is helemaal blij met zijn ninjago auto.
Terug op de camping blijkt dat ze onze camper omhoog hebben gekrikt om matten onder de wielen te leggen. Wat een service! We besluiten de camper zo te laten staan en morgen als we vertrekken de traktor te laten komen.
Wij hebben tv in de camper, 's avonds wordt er door de mannen voetbal gekeken voordat we gaan slapen.

Maandag 11 juli 2016
Het is in de ochtend nog droog. We laten de kinderen nog lekker spelen en vertrekken einde van de ochtend richting de kust waar we morgen de boot nemen. De traktor heeft ons in 1 ruk van de plek. De banden zitten echt helemaal onder de modder, dat rijden we er wel weer af.
Onderweg regent het zo hard dat de wielen als we aankomen in Hirtshals al helemaal weer schoon zijn. We parkeren de camper op een camperplaats in de haven. Het is een grasveld met een poort waar je in een hokje 10 euro moet betalen om binnen te komen. Eenmaal het kaartje gekocht te hebben, gaat de poort niet open. Service nummer dat er bij staat, doet het natuurlijk niet en zo staan we daar wel even voordat na ongeveer 5-10 minuten de poort open gaat. Op het veldje staan allemaal campers, het is een komen en gaan omdat iedereen natuurlijk om een ander tijdstip met de boot gaat.
Eind van de middag lopen we nog even het dorpje in en eten een pizza bij de lokale pizzaria. We doen nog de laatste boodschappen zodat we niet direct in Noorwegen een supermarkt hoeven op te zoeken. Terug bij de campers gaan de mannen samen met de oudste twee nog voetballen. Het waait hard waardoor de goaltjes van Lukas niet gebruikt kunnen worden. De poten van de stoel van Guy bieden echter uitkomst.

Maandag 11 juli 2016
Rond 11 uur moeten we bij de boot zijn. We doen rustig aan en tanken nog voordat we ons inchecken. Het is een onbemande pomp en de prijzen fluctureren per minuut wil ik haast zeggen. Ze weten precies wanneer de boten vertrekken en verhogen dan de prijzen. Ik had niet anders gedaan als het mijn pomp was.
Om 12.15 vertrekt de boot en om 15.15 zijn we na een reis met best veel golven in Noorwegen.