Van Gothenburg naar Yttermalung - Reisverslag uit Yttermalung, Zweden van Brenda - WaarBenJij.nu Van Gothenburg naar Yttermalung - Reisverslag uit Yttermalung, Zweden van Brenda - WaarBenJij.nu

Van Gothenburg naar Yttermalung

01 Augustus 2015 | Zweden, Yttermalung

We zijn niet de enige Nederlanders in het hotel. Het hotel wordt door meer Nederlanders gebruikt als doorreis optie. We zien ook mensen die we gisteren op de boot ook al tegen kwamen.
Na een half uurtje zwemmen gaan we terug om ons aan te kleden en te ontbijten. Lukas doet bij het ontbijt zich te goed aan de pancakes. Ook de chorizo worst vindt flink aftrek bij Lukas. Met een volle buik rijden we uiteindelijk rond 11 uur weg. De navigatie geeft aan dat het nog 7.5 uur rijden is, dat is even schrikken. Er is niet echt een snelweg maar van 7.5 uur waren we ook niet uitgegaan. Uiteindelijk viel het allemaal best mee en kwamen we bij lange na niet aan de 7.5 uur.
Onderweg leek het in het begin wel een beetje op Amerika met al die houten huisjes en Zweedse vlaggen. Daarna leek het meer op Canada met al die ‘bergen’ en rotsen. Nu waren we niet op zoek naar beren maar naar elanden. Gisteren hadden we net over de grens bij Denemarken al een hertje gezien en ook nu zien we er in een open stuk gras twee lopen. Die kunnen we alvast afstrepen.
Onderweg stoppen we nog bij een hotel aan een meertje waar we even de benen streken en wat drinken. Het is echt een hotel voor de oudere doelgroep maar zo in het zonnetje op het terras aan het water is niet verkeerd.
Dichter bij de camping wordt de natuur weer anders. We zien veel kleine vennetjes tussen en meertjes tussen de bomen door. Niet verkeerd. We stoppen nog in Malung het dorp dat op zo’n 15km van de camping ligt om nog wat boodschappen te doen zodat we voor vandaag en morgen vooruit kunnen. Bas probeert de pinautomaat nog leeg te halen, maar hij heeft minder geluk. Uiteindelijk mag hij veel minder opnemen dan we hadden gehoopt. Maar goed, beter iets dan niets.
Op de camping wil Lukas meteen zijn bal en we hebben nog niet eens de sleutel van ons huisje of Lukas heeft al vriendschap gesloten met een jongetje (volgens Lukas Sander of zoiets wat later Mees bleek te zijn...;-)). Alle huisjes en caravan’s/tenten staan om een groot veldje. Ziet er allemaal goed en gezellig uit. Er zijn ongeveer 10 huisjes en denk zo’n 10 andere campinggangers.
Het houten huisje valt meteen in de smaak. Lukas is helemaal weg van zijn zolder waar hij op mag slapen en neemt direct Flip mee naar boven. Als het ondertussen even behoorlijk gaat regenen gaat hij boven even een filmpje kijken.
Bas steekt een citronella waxinelichtje op bij het eten. Lukas doet natuurlijk meteen alle gordijnen dicht zodat we bij kaarslicht kunnen eten. Dit vindt hij thuis ook leuk om te doen en nu doen we het hier ook. Na het eten is het weer droog en zonnige geworden en Lukas gaat er meteen vandoor. We lopen daarna nog even naar de rivier om te kijken waar het strandje is waar Lukas morgen een vlot gaat bouwen. We kunnen het strandje niet vinden en gaan op de brug stenen gooien in het water. Lukas en Bas vinden een enorme steen die behoorlijk plonst. We komen nog andere campinggasten tegen die ons vertelden dat we het strandje ook niet kunnen vinden omdat het vlotbouwen ongeveer 5km verderop is. Verder zoeken heeft dus ook geen zin.
Als we terugkomen op de camping zijn er al grote mannen druk in de weer met een vuurtje en wordt er met bijlen gegooid in boomstammen. Bas is hier denk ik wel op zijn plek!