New York: Greenwich, Chelsea en Times Square - Reisverslag uit New York, Verenigde Staten van Brenda - WaarBenJij.nu New York: Greenwich, Chelsea en Times Square - Reisverslag uit New York, Verenigde Staten van Brenda - WaarBenJij.nu

New York: Greenwich, Chelsea en Times Square

Blijf op de hoogte en volg Brenda

09 Juni 2019 | Verenigde Staten, New York

Zondag 9 juni 2019
Om 2 uur was ik wakker. Bas en Lukas lagen nog lekker te slapen. Ik ben maar gaan lezen en na een tijdje ben ik ook weer in slaap gevallen. Ergens hoorde ik Lukas roepen dat hij wakker was maar daar heb ik maar geen aandacht aangegeven. Om 6 uur zijn we allemaal wakker. We liggen nog even in bed en staan dan op. We hebben een oud appartement en alles is hier scheef. Lukas zijn muisje blijven ook niet op de crackers liggen. Ze rollen er zo weer af.
Rond 7.30 uur lopen we naar de metro. Vandaag willen we naar Greenwich en Chelsea. Als we overstappen op een andere metro nemen we de verkeerde verbinding. Ze hebben tegenwoordig express en locale metro’s. De express stopt alleen niet op alle stations. We nemen de metro terug en lopen door de straatjes met mooie gietijzeren trappen en langs het kleinste huis in New York. We vinden een klein lokaal cafeetje waar we wat gaan drinken. De mensen staan in de rij dus het moet wel goed zijn. Er wordt veel gewerkt op de laptop, mensen lezen een boek of zitten in groepjes bij elkaar. We voelen ons net een van de locals. We lopen naar de High Line. Dit was er nog niet toen wij de vorige keer in New York waren. Op een oud spoor hebben ze een park gemaakt. Ze hebben dit echt mooi aangelegd. Rondom het park staan allemaal nieuwe mooie soms erg moderne gebouwen. We gaan van het spoor af en lopen naar het Chelsea park waar de jongens gaan voetballen. Het is druk in het park. Er zijn ook een aantal honkbalwedstrijden, de honden rennen met de jeugd mee over de atletiekbaan en de chauffeurs van de rijkeluiskinderen staan bij de auto te wachten.
We gaan terug naar de High Line. Daarna lopen we door naar Intrepid. Dit museum is een vliegdekschip dat ingezet is in de tweede wereldoorlog en de vietnamoorlog. Het schip bevat ook een aantal historisch vliegtuigen en de spaceshuttle enterprise. We zijn hier 2,5 uur geweest dus het was zeker de moeite waard.
We lopen naar Times Square. Auto verkeer is een stuk beperkte dan de vorige keer. Het is echt heel anders en nog massaler. Het is super druk. We gaan op een bankje zitten en je kijkt je ogen uit naar alle schermen om je heen. Wat een boodschappen! We bezoeken de disney store en de wel drie verdieping tellende m&m store. We besluiten de metro terug te nemen naar het begin van de high line. Toen we hier vanochtend kwamen was de flagship store van samsung nog gesloten. We besluiten in deze buurt wat te gaan eten en dan nog de samsung winkel te bezoeken. We gaan eten in de Chelsea market. Een markt waar je heel veel verschillende eetwinkeltjes hebt. We zijn moe van het lopen maar besluiten toch even een straatje om te gaan naar de samsung store dat een enorme beleving moet zijn. Als we de market uitlopen, denk ik een bekend gezicht te zien. En ja hoor, ik loop hier tegen een oud vriendje aan, Jouke. Niet te geloven dat ik die hier tegenkom zoveel km’s van huis. We praten even en gaan dan naar de samsung store die helaas wat tegenvalt. We nemen de metro terug naar het appartement. Het is goed geweest voor vandaag. Vandaag hebben we 22km gelopen en zijn we 13 uur weggeweest! We drinken nog wat, spelen even op de tablet en gaan dan lekker slapen.

• 10 Juni 2019 - 03:00

Renee:

No way meneer Toeter. Die was je vast bijna vergeten. Wat een toeval. Ik zag dat hij mijn profiel op linkedin laatst gecheckt had. Hij was blijkbaar niet heel erg veranderd aangezien je hem herkende. Heel veel plezier daar in die prachtige stad!!