Ladybrand – Graaff Reinet - Reisverslag uit Graaff-Reinet, Zuid-Afrika van Brenda - WaarBenJij.nu Ladybrand – Graaff Reinet - Reisverslag uit Graaff-Reinet, Zuid-Afrika van Brenda - WaarBenJij.nu

Ladybrand – Graaff Reinet

Blijf op de hoogte en volg Brenda

08 Augustus 2018 | Zuid-Afrika, Graaff-Reinet

Woensdag 8 augustus: Ladybrand – Graaff Reinet
We blijken de deur te goed hebben dicht gedaan waardoor de dame van de keuken niet in het huis kan om ons ontbijt te maken. Ze klopt op ons raam en ik doe de deur voor haar open. We pakken onze spullen terwijl voor ons een continentaal ontbijt wordt gemaakt. Met een zeer volle maag rijden we uiteindelijk weg. De temperatuur geeft 1 graad weer. Het is echt heel koud. Het landschap verandert weer van cowboy land waar we zelfs mannen op paarden het vee zien drijven naar vele bergen in een vlak en door landschap met enorme weggezichten. Bas en ik doen een spelletje hoever het rijden is naar de volgende berg. Wat kunnen wij ons in afstand vergissen. De gegokte 5 en 10km werd zelfs een keer het dubbel. Onvoorstelbaar hoever je kan kijken.
Onderweg zien we ook stokstaartjes en een antilope. Deze stonden nog niet op onze lijst. Als Bas ook een paard in het gras ziet liggen, stopt hij om een foto te maken. Hebben we in ieder geval een ‘lui’ ‘paard’!
We hebben een groot en mooi appartement in Graaff Reinet, een stadje dat uit vele mooie witte huizen bestaat nog uit de tijd dat hier Nederlanders aan de macht waren. Lukas wil ook nu graag een duik nemen, maar het is nog steeds koud en het water nog kouder. Lukas ziet er ook nu maar weer vanaf. We rijden nog naar Camboo National Park waar we op zoek gaan naar hertachtigen die we nog niet gezien hebben. Als snel zien we weer struisvogels. Dit keer ook het vrouwtje. Lukas ziet in eens op de heuvels zebra’s. De bergzebra’s wijken echt af van de zebra’s in Kruger. De strepen van de bergzebra lopen niet door onder de buik. We zien nog een springbokje en daar blijft het ook bij. Het uitzicht op Graaff Reinet is geweldig. In deze regio staan ook veel ‘Mandela’ huisjes. Huisjes die veel beter zijn dan het gemiddelde huis in een township en voorzien zijn van electra en water. Van bovenaf kan je goed het verschil zien met de andere huizen in een township. We rijden door naar de Valley of Destination. Vanuit hier kan je honderde km’s ver weg kijken. Rond 18 uur rijden we naar beneden. Het is nog maar 5 graden. Vannacht verwachten ze vorst. We gaan naar ons appartement en ook daar is het koud. We krijgen het niet warm. Lukas gaat snel douchen voordat we naar restaurant Polka gaan. Dit was een tip van de dame van het huis. Het is er druk als we aankomen en de ambiance is echt goed. We eten lokaal en lekker. Met een enorm volle maag gaan we terug naar huis. Het is nog steeds koud. Blijkt dat de stekker er niet in zit……… Snel onder het dekbed om in ieder geval warm te blijven!

• 08 Augustus 2018 - 21:29

Tonnie Van Dort:

Wat een tegenstelling met het klimaat hier. Maar jullie zullen nog wel wat warme oorden aandoen neem ik aan. Wat jammer van je e-reader maar daar komje ook wel weer overheen. Ik wist niet dat het daar zo koud kon zijn. Als ik aan Zuid Afrika denk dan is het volgens mij altijd mooi warm weer. Hier is het gelukkig wat minder warm, 24 graden.
    Maar jullie genieten wel van jullie avontuur. Wel jammer dat Lukas niet kan zwemmen.
    Maar dat zal denk ik nog wel komen.
    Nog veel reisplezier.
    Groeten van ons

• 11 Augustus 2018 - 15:17

Maranca:

Brrrrr, idd een heel contrast. Nu zijn is de temperatuur ook wel extreem hoog voor Nederlandse begrippen. Morgen nog zo'n dag.

Fantastisch om jullie verhalen te lezen. In gedachte reis ik mee ;-)
    Goede reis verder en geniet van jullie mooie avontuur X