Thendele – Ladybrand - Reisverslag uit Ladybrand, Zuid-Afrika van Brenda - WaarBenJij.nu Thendele – Ladybrand - Reisverslag uit Ladybrand, Zuid-Afrika van Brenda - WaarBenJij.nu

Thendele – Ladybrand

Blijf op de hoogte en volg Brenda

07 Augustus 2018 | Zuid-Afrika, Ladybrand

Dinsdag 7 augustus: Thendele – Ladybrand
We zijn allemaal vroeg wakker en besluiten na het ontbijt weg te rijden. Helaas kom ik er later die dag achter dat mijn e-reader nog in het huisje ligt. Ik mail het kamp maar tot op heden nog geen reactie. Op de een of andere manier heb ik de e-reader onder de kussen gelegd ipv op het kastje. Ik baal enorm. Niet alleen vanwege het geld maar ook omdat ik altijd eerder wakker ben dan de jongens en dan nog lekker even kan lezen. Bas probeert wel wat op de computer te zetten, zodat ik nog wel wat kan lezen.
We rijden door een prachtig landschap en het is weer een mooie dag. We starten met 2 graden en het waait enorm. Gisteravond waaide het zo hard dat Bas nog tussen de deur een placemat heeft geplaatst omdat het maar bleef kleppen. Alles hier tocht dus als het waait voel je het overal.
Al snel rijden we langs een enorme dam van wel 3km lang en 100m diep. Enorm blauw in een dor landschap. We verlaten Drakensberg en rijden Golden Gate binnen. Hier is echt alles goudkleurig. Enorme gebergten en veel geel gras. Hier zien we nog een coyote de weg oversteken en zien we onze eerste struisvogels. We stoppen bij Clarens, een klein dorpje met veel kunstenaars. Drinken wat en lopen een rondje over het plein. Daarna rijden we door naar Ladybrand. Ladybrand is een redelijk arm dorp met veel werkloosheid. We zijn hier echt in de minderheid. We komen aan bij ons guesthouse maar de deur zit op slot. Bas besluit uiteindelijk te bellen en de man aan de telefoon is helemaal verbaasd dat wij er zijn. Hij heeft helemaal geen boekingen voor die dag. Binnen 5 minuten komt er echter een dame die ons binnen laat. Omdat er voor de rest geen gasten zijn, hebben we de kamers voor het uitzoeken. We hebben echt een hele mooie kamer met een ontzetten hoog en groot bed met een dik dekbed. Lukas kan in de kamer er naast slapen. We mogen ook gebruik maken van de grote keuken en ontbijtzaal. We hebben het rijk voor ons alleen. Lukas wil graag zwemmen maar komt er achter dat het water wel heel koud is. Niet alleen het water want buiten is het ook maar meer 7 graden. We gaan naar de supermarkt om onze voorraad aan te vullen. We kopen diepvries pizza’s die we zelf in de keuken klaar maken. Bas is in de keuken en er komt nog een vriendje langs, de muis. Ieks! We hebben de kachel aan in onze kamer. Dit is ook echt nodig want koud is het. In Nederland loopt iedereen te piepen van de warmte, wij hebben koude voeten. Na het eten kijken we nog een beetje tv en Lukas is op de laptop. Bas ligt er als eerste in en daarna gaan Lukas en ik ook slapen. We slapen lekker met zn drieën in het grote bed.