Dalen - Reisverslag uit Dalen, Noorwegen van Brenda - WaarBenJij.nu Dalen - Reisverslag uit Dalen, Noorwegen van Brenda - WaarBenJij.nu

Dalen

18 Juli 2016 | Noorwegen, Dalen

Zondag 18 juli 2016
We gaan vandaag helemaal niets doen. We worden rond 9.30 uur wakker en de zon schijnt. De temperatuur komt boven de 20 graden uit. Eindelijk!
De camping ligt op een klein eilandje. De kids willen heel graag vissen dus we gaan de vishengel van Phill uitproberen. Het water is enorm helder maar ook heel koud. Ook geen vis te bekennen al staat hier wel een bordje dat je mag vissen. De kinderen spelen nog wat in het water en gooien steentjes.
In de middag doet iedereen lekker zijn eigen ding op de camping. In de avond gaan we bij de receptie bbq-en. Voorheen mocht iedereen zijn eigen vuurtje maken maar dat mag niet meer omdat er zelfs mensen met elkaar op de vuist gingen. Nu kan het alleen bij de receptie. De kinderen spelen ondertussen in de speeltuin en uiteindelijk zijn ze met een hele grote groep nederlandse kindjes aan het voetballen. Als om 21.30 ik Lukas onder de douche wil doen, stribbelt hij dan ook echt tegen.....
In de couche is het gezellig. We hebben het hele blok met z'n vieren. Daisy, Phill, Lukas en ik!

Dinsdag 19 juli 2016
Volgens mij klopt ergens de data niet meer, maar ja......
We gaan vandaag een beetje de omgeving verkennen. We bezoeken een staafkerkje, een museum waar het telemark kanaal in het klein is na gebouwd en de kinderen met de sluizen kunnen spelen, we gaan boogschieten en ja Bas was niet de beste...;-)
Daarna gaan we nog naar een kloof van 350 meter. Er is daar zoveel termiek dat als een een blaadje naar beneden gooit deze vanzelf weer terug komt. En het werkt! Leuk!
Op de camping eten we wat en rond 20.30 rijden we weg voor onze eland safari. En we worden beloond: een moeder met twee kalfjes, een eland in de wei en nog een moeder met een heel klein kalfje.
Super!
Uiteindelijk rijden we om 23 uur terug naar de camping. Lukas is zo eerlijk om te zeggen dat hij moeite heeft zijn ogen open te houden, dat begrijp ik ook wel. Op de camping stappen Lukas en ik uit bij de toiletten om eerst eens de voeten schoon te maken voordat hij in bed stapt. Als we op onze plek komen is de camper er niet en we hebben Bas ook niet gezien. Dat is raar. Bas was nog even wat aan het lozen geweest maar dat hadden we niet door.....
Morgen lekker uitslapen en niets doen. Het wordt zeggen ze 27 graden.........