Van Preikestolen naar Dalen - Reisverslag uit Mandal, Noorwegen van Brenda - WaarBenJij.nu Van Preikestolen naar Dalen - Reisverslag uit Mandal, Noorwegen van Brenda - WaarBenJij.nu

Van Preikestolen naar Dalen

Blijf op de hoogte en volg Brenda

17 Juli 2016 | Noorwegen, Mandal

Zaterdag 17 juli
Het heeft echt de hele nacht geregend. Het is echt heel grauw in de lucht. Het is goed dat we gisteren de Preikestolen hebben beklommen want dat was voor vandaag echt geen optie.
We hebben een reisdag van ongeveer 5 uur voor de boeg. In het begin rijden we nog door hele mooie fjorden. Helaas is het weer niet goed zodat we ook geen foto's kunnen maken. Ook nu nemen we weer een pontje. We zijn net op tijd achter ons sluit meteen de boot en vaart de pont al.
We stoppen nog bij de zalmstudio's. Hier kan je zalm bij de watervallen omhoog zien springen. We zien er een paar maar helaas springen ze geen van allen.
De temperatuur wordt steeds lager en uiteindelijk is het zelfs maar 7 graden. We rijden nu in een gebied waar nog sneeuw ligt. Wat is het hoier mooi.
We hebben vandaag echt heel verschillende landschappen gezien: fjorden, rotsen met sneeuw, groene bergen en zelfs weidse uitzichten en dat allemaal binnen een paar uur.
We komen rond 17 uur aan op de camping. We zoeken een plekje dat als er zon is, we er volop van profiteren.