Olberg - Reisverslag uit Mandal, Noorwegen van Brenda - WaarBenJij.nu Olberg - Reisverslag uit Mandal, Noorwegen van Brenda - WaarBenJij.nu

Olberg

Blijf op de hoogte en volg Brenda

14 Juli 2016 | Noorwegen, Mandal

Donderdag 14 juli 2016
We gaan na het ontbijt meteen op pad en komen na een half uurtje al aan op de camping in Olberg. Direct aan het strand, echt leuk!
We kiezen meteen een plaatsje meteen achter de duinen direct aan het speeltuintje. We stappen nog niet uit de auto of we zitten allemaal al onder het zand. Het waait die dag hard. We proberen de campers zo neer te zetten dat we er zo weinig mogelijk last van hebben.
De kinderen vermaken zich echt goed in het zand. Ze rollen door de duinen, moeten op zoek naar de slippers van Phill die ze is verloren maar Lukas toch onder het zand weer terug vindt. Yuri gaat nog met de oudste twee de kust verkennen. Ze komen helemaal enthousiast terug dat we over rotsen hebben gelopen en waterslakken hebben gezien. Eind van de middag lopen we nog een bunker aan de andere kant van het zandstrand en ook hier zijn rotsen en waterslakken, dus de kids helemaal blij. We besluiten in het restaurantje aan het strand te eten. Ze hebben geen menukaart dus we hebben ook geen idee wat het kost. De kaart is denken wij afhankelijk van wat de vissers die dag hebben gevangen. Lukas hoort het woord mosselen en weet meteen wat hij wil. Bas en ik hebben alle twee heilbot en het smaakt echt heel goed. Ook Lukas zijn mosselen zijn goed gemaakt. Zelfs de patat smaakt anders en lekker.
Uiteindelijk valt de rekening mee. We waren met z'n allen ongeveer 1500 kronen kwijt ofwel ongeveer 25 euro per persoon.
De kids gaan douchen. Het doucheputje kan wel verstopt raken van die enorme hoeveelheid zand.........