Stavanger - Reisverslag uit Stavanger, Noorwegen van Brenda - WaarBenJij.nu Stavanger - Reisverslag uit Stavanger, Noorwegen van Brenda - WaarBenJij.nu

Stavanger

Blijf op de hoogte en volg Brenda

15 Juli 2016 | Noorwegen, Stavanger

Vrijdag 15 juli 2016
Na het ontbijt vertrekken we naar Stavanger. We gaan met 1 camper zodat we ons plekje gereserveerd kunnen houden. We staan hier namelijk wel heel mooi. Op alle campings in Noorwegen zijn geen afgebakende plaatsen dus iedereen kan overal staan en er is altijd plek.
Na ongeveer 20 minuten zijn we in Stavanger. We verkennen het stadje. Het stadje is vooral bekend van de vele houten huisjes. Het stadje valt ons iets tegen en na een paar uurtjes doen we nog wat boodschappen bij de supermarkt en rijden dan terug naar de kust. Er staat vandaag bijna geen wind dus het is echt aangenaam vertoefen ook op de strand ondanks de lagere temperaturen. Na het avond eten maken we nog een kampvuurtje op het strand. De kinderen spelen in en rond het water en natuurlijk hebben we marshmallows.
We besluiten morgen op tijd te vertrekken om de Preikestolen te gaan beklimmen. Dit wilden we zondag doen maar het weer wordt zondag echt slecht. Het is ongeveer 1.15 uur rijden voordat we er zijn en zullen dan ook nog een stuk met het pontje moeten.