Flekkefjord - Reisverslag uit Mandal, Noorwegen van Brenda - WaarBenJij.nu Flekkefjord - Reisverslag uit Mandal, Noorwegen van Brenda - WaarBenJij.nu

Flekkefjord

Blijf op de hoogte en volg Brenda

13 Juli 2016 | Noorwegen, Mandal

Woensdag 13 juli 2016
Omdat het weer niet zo goed is, wel droog maar niet zo warm, zo'n 17 graden, besluiten we op tijd de flekkefjord route te gaan fietsen zodat we in de middag nog doorrijden naar Olberg vlak bij Stavanger waar het weer als het goed is warmer is.
Wij rijden voorop naar Flekkejord maar vlak bij het punt waar we moeten zijn, geeft onze tom tom een hele andere richting. We rijden op een heel smal stuk en al snel begrijpen we dat dit niet goed is. We keren daar waar het kan en volgen Yuri's tom tom die wat anders aangeeft. Als we bij de Flekkefjord banen aankomen is het al bijna 12 uur. We moeten ons haasten. Ik spring de camper uit om fietsen te regelen maar ze weten niet of ze plek voor ons hebben omdat we niet gereserveerd hebben. Dat is balen. Er komen een aantal mensen niet opdagen dus ik heb goed hoop. Ik bel Bas om te vragen of ze geld willen pinnen en de tassen willen pakken, komt er toch nog iemand zijn reservering op eisen. Dat is jammer. Nu komen we net 1 fiets te kort.
We reserveren de fietsen voor 16 uur en zoeken in de omgeving een plekje waar we de campers neer kunnen zetten en de kinderen wat kunne n spelen. We komen in een klein haventje terecht waar we nog een paar uur lekker in het zonnetje zitten voordat we gaan fietsen.
Het is een fiets die gemaakt is voor het spoor. De kinderen zitten op een soort zijspan. De tocht is 17km en door 17 tunnels. Echt gaaf! De laagste tunnel is 1.2km! In alle tunnels is het hartstikke donker. Aan het eind van de 17km drinken we wat en wachten op de laatste fiets zodat we weer terug kunnen over hetzelfde spoor. We gaan nu berg afwaarts dus we hoeven niet heel veel te fiesten, gelukkig! Helaas is er voor ons een duits gezin dat niet zo veel vaart heeft waardoor we steeds moeten wachten. Het is uiteindelijk 19.30 uur voordat we terug zijn. Mijn broek zit helemaal onder de roest maar het was zeer zeker de moeite waard!
De parkeerplaats is inmiddels bijna helemaal leeg. De meneer van de verhuur was zo vriendelijk om ons een ticket te geven waardoor we geen parkeergeld hoefde te betalen. Ook bij terugkomst geeft hij ons nog wat boekje over de regio voordat we naar onze campers gaan. We kopen in de supermarkt naast de parkeerplaats wat hamburgers en broodjes en eten het ter plekke op. De kids rennen nog wat en we besluiten nog ongeveer een uurtje door te rijden waar we hopen op een overnachting aan het strand waar we nog een kampvuurtje kunnen maken.
We rijden in een prachtige rots achtige omgeving voordat we aan het strand komen die hier ook uit rotsen bestaat. De camperplekjes waar we op gehoopt hadden kunnen we niet vinden en we gaan ergens in een natuurgebied op een parkeerplaats overnachten. Mag eigenlijk niet maar veel mensen zijn er hier niet om ons te betrappen.....