laatste dag camping - Reisverslag uit Yttermalung, Zweden van Brenda - WaarBenJij.nu laatste dag camping - Reisverslag uit Yttermalung, Zweden van Brenda - WaarBenJij.nu

laatste dag camping

Blijf op de hoogte en volg Brenda

07 Augustus 2015 | Zweden, Yttermalung

Vrijdag 7 augustus 2015
De laatste dag op de camping. Lukas is gisteren om 21.30 gaan slapen en om 9.45 wordt hij wakker. Hij heeft het even nodig gehad. Omdat de broodjes van de Lidl zo lekker waren, hebben we geen broodjes bij de receptie besteld. Lukas eet de rozijntjes die nog over zijn van de pannenkoeken en wij eten de crackers die er nog zijn. Na het eten wassen we nog het een en ander om de komende dagen door te komen. Daarna gaan we even naar het dorp de laatste boodschappen doen.
Bas baalt want er zijn nog maar 4 donuts. Hij vindt ze zo lekker dat hij er wel 10 wilde hebben! Lukas kiest crossantjes voor het middag eten en ik houdt het bij de gewone bolletjes. We gaan nog even een grote supermarkt in en daar staarde begin deze week de gegrilde kip mij al aan. Driemaal raden wat wij vanavond hebben gegeten..... Ze liggen al klaar in een zak in de winkel op een warme plaat. Hij was echt heerlijk!
Terug op de camping pakken we alvast wat spullen in en maken stapeltjes voor de komende dagen. Voor het kanoen nemen we 1 set droge kleren mee, voor Lukas voor de zekerheid wel twee. Lukas vindt het maar raar dat zijn pyama niet mee gaat, maar ja we hebben maar beperkt ruimte en gewicht wat we kwijt kunnen.
Lukas speelt heerlijk. We doen samen met een ander kindje een partijtje badminton. Lukas gaat nog met de jongens zwemmen in zwembad. Hij is druk aan het midgetgolfen en natuurlijk met voetbal.
Bas zal nog wel een paar keer met de bijl gaan gooien. Ze zijn gisteren met drie mannen dat ver na middernacht doorgegaan om de paal door midden te gooien maar het is net niet gelukt. Het werd te donker. Vandaag is de paal vervangen. De mannen balen wel een beetje dat ze het karwei gisteren niet geklaard hadden.
De ton voor het kanoen staat voor de deur. De slaapzakken zitten er al in. Morgen vertrekken we rond 10 uur. We gaan naar een meer van 25 bij 5 km met allemaal kleine eilandjes. We nemen Lukas zijn visnetje mee en een hengel. De bijl ligt klaar. Bas heeft nog een survival mes en vuur aanmaak steen gekocht, dus het moet helemaal goed komen. Geen laptop, geen wifi, alleen wij en Uno. Best raar ook om zo met z’n drieen helemaal alleen te zijn in de natuur. De eigenaar van de camping werd vandaag nog gebeld door een gast die verdwaald was op het meer. Als ons dat maar niet overkomt de die navigatie skills van Bas...;-)
We duimen voor mooi weer. Tot nu toe hebben we het goed gehad en lopen we elke dag in korte broek. Het is wel bewolkt maar de temperatuur is rond de 20 graden. De zweedse weersvoorspeller zegt al dagen dat het ‘morgen ‘ 30 graden wordt. We gaan het wel zien. Droog zou wel fijn zijn.
Tot over een aantal dagen!

• 07 Augustus 2015 - 21:04

Fre:

Veel vaar plezier.

• 08 Augustus 2015 - 11:59

Tonnie:

Wat hebben jullie een fijne doe vakantie. Veel gezien en gedaan. Voor de konende dagen heel veel plezier en dat zal zeker wel lukken. We zuen de foto,s van jullie avonturen wel als jullie weer terug zijn. Groeten van ons.