Eerste twee dagen Vancouver - Reisverslag uit Vancouver, Canada van Brenda - WaarBenJij.nu Eerste twee dagen Vancouver - Reisverslag uit Vancouver, Canada van Brenda - WaarBenJij.nu

Eerste twee dagen Vancouver

Door: BBenL

Blijf op de hoogte en volg Brenda

19 Juni 2012 | Canada, Vancouver

Maandag 18 juni 2012
Lukas wordt uiteindelijk om 8 uur wakker en is direct vrolijk. Hij krijgt van ons een camper van lego als cadeautje voor de vakantie. Samen maken we de camper en hij speelt er druk mee. De lego poppetjes heten Lukas en mama, papa zit er niet bij. Leuk die fantasie van hem. Alles is nu ook ´ie´... het is mammie, pappie maar ook Lukie......
We starten de dag met boodschappen doen. In de supermarkt hebben ze kleine karretjes met een vlaggetje ´customer in training´ Lukas vindt het helemaal geweldig. Samen met Bas racen ze door de winkel. Lukas had de hele week al gevraagd of we op vakantie ook wraps gingen eten dus dat hebben we maar direct gedaan om daarvan af te zijn. Nu vraagt hij of we ook nog pannekoeken gaan eten...... dat was natuurlijk te verwachten....;-)
Terug bij het huisje wordt er door de eigenaar allemaal speelgoed voor Lukas te voorschijn getoverd. Alles vindt hij leuk om mee te spelen.
Na het broodje gaan we met de trolley bus naar de haven waar we de middag doorbrengen. Hij geniet van alle mooie auto´s. Vrachtwagens met een neus als Mack en dikke banden, opgepimpte mini´s, oude auto´s van alles rijdt er voorbij. Wat ons ook opvalt zijn de vele daklozen. In de middag komen we langs een community center en daar staan ze in de rij voor, denken wij, eten. Ook mensen zoals we erzelf uitzien staan er tussen. Lukas trekt veel bekijks.Misschien omdat hij niet in de wandelwagen zit maar zelf loopt of bij Bas op de nek zit, misschien door zijn blonde haren of zijn enorme enthousiasme voor alles, ik weet het niet. Zo spreekt ook een dronken man Bas aan in de bus. Je kan zeggen wat je wil maar hij was oprecht aardig. Hij bedankte Bas toen hij uitstapte en wenste Lukas al het beste.
Wat vooral veel aandacht trok van ons in het havengebied waren de watervliegtuigen. Leuk om te zien hoeveel er hier gebruik van wordt gemaakt. Niet alleen door toeristen maar ook door zakenlui die even verderop moeten zijn. We lopen nog door de drukke winkelstraat en willen in een pub wat drinken maar worden er weer uitgezet. In een pub mag je niet komen als je geen 19 bent en daar gaat Lukas nog niet voor door. Dit wisten wij niet.
Uiteindelijk lopen we via de stoomklok en de trianglebuilding van Vancouver terug naar de bus. Ik had een enorme stoomklok verwacht maar eigenlijk stelt het niets voor. Het is een klein klok die elk kwartier fluit. Wel leuk om even gezien te hebben.
Terug in het huisje heb ik toch wel echt last van het tijdsverschil. Grappig om te merken dat Lukas gewoon doorgaat en hier helemaal geen last van heeft. De jongens spelen met het lego die de eigenaar heeft gebracht en ik ga koken.

Dinsdag 19 juni 2012
Lukas was vannacht weer aan het hoesten. Overdag merk je niets aan hem maar ´s nachts kucht hij behoorlijk.
Lukas en ik sliepen vannacht in het grote bed en om 6 uur zegt Lukas goedemorgen mama, ik heb heel lang geslapen. Ik moest erwel om hem lachen ook al is het eigenlijk veelste vroeg. Bas wordt ook wakker en komt er bij liggen. De jongens stoeien nog wat en we staan op tijd op om naar Stanley Park te gaan. Volgens de weersvoorspellingen wordt het een mooie zonnige dag. Aangezien we gisteren bij een beetje zon al behoorlijk zijn verkleurd, smeren we ons goed in. We nemen droge klerer mee voor Lukas zodat hij in het waterpark kan spelen, picknick kleed en we zijn er klaar voor. Hoe dichter we bij het Stanley Park komen hoe bewolkter het wordt.... dat is nou jammer.... We huren fietsen en Lukas is helemaal door het dolle als hij in een karretje achter de fiets van Bas mag. We wilden in eerste instantie meerdere dagen een fiets huren maar hadden gisteren al besloten dit niet te doen. Het is toch best wel een steile trip naar ons huisje en het verkeer is behoorlijk druk. Dat zien we met Lukas in een kar niet zitten. In Stanley Park gaat het prima. Lukas wordt door Bas koning genoemd en is een groot deel van de tijd aan het zingen (Ik ben mega Mandy ipv Mindy en Ze kunnen zeggen wat ze willen maar een olifant.. zijn op dit moment toch wel echt zijn favoriete nummers). We bezoeken het Aquarium. Wat een kwallen hebben ze daar. Kwallen zijn echt lelijke beesten maar dat ze zo lelijk waren wist ik niet. Er zat ook een enorme octopus aan het raam gekleefd.... bah.... Ook Lukas vindt eigenlijk de grote ´vissen´ leuker dan al die gekleurde kleine vissen. Ze hadden mooie dolfijnen, een beetje grijs zwart met wit. Wij hadden zulke dolfijnen nog nooit gezien en ook de Beluga´s zien er bijzonder uit. Ze hadden geen orca´s, deze hebben we Lukas voor later deze week beloofd en nu maar hopen dat we ze wel gaan zien. Na diverse speeltuinen, waar we ook nog een bal aan over hebben gehouden, komen we 6 uur later weer terug bij de fietsenverhuur.
Bas en ik zijn wel wat verkleumd. Lukas heeft nergens last van. Toen het wel wat te koud voor hem werd, hebben we een handdoek over zijn benen gelegd. Was deze handdoek vandaag toch nog ergens goed voor.
We nemen de bus, halen een diepvries pizza en gaan terug naar het huisje.
Ik voel me echt niet lekker meer. Ik ben snotverkouden en na een lange douche en wat eten gaat het weer redelijk. Ik voel wel wat warm aan maar denk dat ik na een goede nacht slaap er morgen wel weer ben. Bas loopt ook wat te snotteren dus we steken elkaar lekker aan.
Morgen schijnt het echt heel mooi weer te worden. We gaan het wel zien.....